GearScore
Vad tycker ni är en bra/imponerand gearscore på lvl 80? :)
är ni nöjda med den gs ni har?
eller ni kanske bara tycker de e larvigt med gs?
jag tycker gs är bra när man exempelvis ska sätta ihop pugs.
Till viss del gillar jag gs, men jag avskyr det på vissa punkter också.
Har man inte en tillräckligt bra gs spelar achievments ingen som helst roll längre, det är trist för ett achievment visar att även om man inte har ruskigt bra gear vet man iaf hur man ska göra.
Min gs på min main är på 5900.. nångonting, och ärligt talat bryr jag mig inte om det så mycket, att kunna taktiker är minst lika viktigt som bra gear. Det är inte fören i ICC HC som det verkligen märks skillnad beroende på gear.
Det krävs mer än bra gear för att bli en bra spelare :)
Men om jag ska vara gnällig och verkligen vill sätta ihop en bra grupp till exempelvis ICC 10man vill jag att minst 80% i gruppen har en gs på ca 5300, det visar att man gjort det innan och förhoppningsvis vet vad man håller på med. :)
Gs i mina ögon är rätt skräp… När jag hade fullt iLevel 232 på Shamanen healade jag om folk med 264 gear.. Det är helt enkelt inget som räknas. Skicklighet och taktikkunskap är allt!
Det är skräp, man kommer ju inte med i grupper överhuvudtaget.
Jag är sånn som måste lära mig tacticen on the go, annars kommer jag aldrig komma ihåg allt om jag läser inann.
Min GS är ca 4880 eller nått sånt men kommer inte med, vill ju göra ICC10 inann cata, vill få kingslayer samt en sån där cool drakmount men jaaa…Kommer ju inte med och jag vill inte byta guild har ju min egen, som jag själv gjort och jag vill raida utan krav på att va inne en spec tid.
Gearscore är (enligt mig) ett mått för folk som är lata och inte orkar kolla upp folks armoryprofiler. Vill man vara säker på att få en bra PUG är det lättare att kolla upp dem i armory för där ser du precis vad de har för gear (och specc) och hur många gånger de har tagit ner olika bossar. En achievement säger ju bara att du har tagit ner bossen vid ett tillfälle.
Nej, gearscore är inte mycket att hänga i julgranen. Speciellt eftersom det finns olika system som räknar på olika sätt och så vidare. Taktik och kunskap om en fight är värt mycket mer än gear. Ta Lich King som exempel, du kan ha hur bra gearscore som helst. Men gör du ett enda litet misstag så är sannolikheten att du dör skyhög och det leder nästan alltid till en wipe.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Finns ju till och med folk som gör bättre dps än de som har slutgearen.
Vad jag märkt verkar det inte som om jag kan höja min gearscore så mycket mer just nu utan att raida men alltid är det ju måste ha 5k gearscore och achivement, säger bara doh.
Jag tycker det e skit allt med gs. Finns ingen nytta med det. Har bara gjort spelat så himla fixerat vid gs. "Du mÅste ha 5.5k gs för att få vara med icc10/25" Jädra bullshit, nu har man också en buff med 30% extra av allt när man stiger in i icc.
Jag som retri pala har då 40 k hp. Helt sinnessjukt. Jag har bra gs det har jag, kommer in i alla raids även om meleeplatserna e upptagna.
håller med er vid viss del, men sätter man ihop en 25 pug så orkar iaf inte jag kolla armory på alla, visst ja kanske e lat.
men ja tycker de e lättare att kolla upp någon med skaplig gs och sen kolla va han har för achi.
har man tagit ner en boss så borde man väl veta hur man gjorde även om de bara hänt en gång? :)
Nja finns ju faktiskt de som köper sin level 80 också.
Men i allafall jag e sånn som kanske behöver göra samma ställe åtminstone två gånger för att komma ihåg taktikerna.
ja visst finns de alltid undantag, men tycker de e helt okej ändå.
finns ju inget sätt att se hur någon verkligen är innan man skaffat sig en egen uppfattning :)
Jag tycker att GS är lite roligt, att tävla med sig själv för att få bättre gear och så har vi haft lite "tävlingar" i guilden om vem som kom över 6k först ^^ jag kom på andra plats :D
Men om man ska sätta ihop raids och annat så är gs bra att utgå först, speciellt om man ska pugga.
Kolla gs först om det är till belåtenhet då kollar man armory.
Men vist gs säger inte allt, jag ligger på 6k+ men ibland blir jag omsprungen i dps. Men det är också dator och internet som avgör.
Även när man levlar upp så är gs bra att ha koll på. Har precis dingat 80 me min tredje och GS hjälper mig själv att se hur bra mina heals är gämfört med andra som har högre gear mm.
Men i slutändan så är det inte gs som ska avgöra om du kommer in i en raid eller inte. Men det är en bra start.
#10 de e precis så ja tänker :)
haha ja har 5991 nu ^^ e lite sur för att ja inte gått över 6k :Dhaha
Jag har aldrig fattat vad gs är till för… men alla verkar helt förblindade av det och man får inte vara med här och inte där om man inte har så här och så här hög gs… känns lite löjligt när man redan har gjort raiderna och vet hur de funkar, man har ach etc men det är ändå gs som avgör om man är duktig eller inte enligt vissa…

Jag har aldrig listat ut vad jag har för GS, men jag blir aldrig nekad några raids så jag antar att det är bra.. haha? Tycker GS är rätt löjligt, går på achivments om något.
the vanity, it becomes insanity
En dum fråga hur vet man hur mycket gs man har?
#14 Man laddar ner ett addon som heter GearScore, länk: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/gearscore.aspx
#15 Har installerat GearScore men vart ser jag hur mycket jag har? (har inte fått upp något nytt på skärmen)
Annars funkar sidan http://wtfismygearscore.com/
:)
#17 Tack den fungerade.. men man hade inte bra poäng där inte

5839 GS har jag tydligen!
the vanity, it becomes insanity
Har visst 5729 i gs. Inte så illa ändå.