Professions
Hej!
jag tänkte på en sak nu när jag spelade. Ska jag ha någon proffesion det är jo första gången jag spelar så jag tänkte inte på det så mycket men nu känns det som om det är en viktig sak . Men nu är frågan om jag måste ha ngn proff och om nu jag måste ha det vad rekommenderar ni som första proff??
ps. Skulle ni också kunna skriva vart jag kan hitta tränare till den proff ;)
Vad för profession du väljer är helt upp till om du vill göra det för att tjäna pengar eller för att du själv ska ha nytta av de saker som man kan göra med de/det professionet. Trainers till olika professions finns i varje huvudstad, det är bara att fråga en vakt så får du en markering på kartan vart den trainern finns.
Det finns tre olika sorters professions: crafting, gathering och secondary. Av de två första sorterna kan du bara ha totalt två professions medan du kan ta alla fyra secondary professions. Sedan finns det professions som "hör ihop". Har du alchemy kan det vara bra att ha herbalism, leatherworking går ihop med skinning medan blacksmithing och enginering passar ihop med mining. Man måste ju inte ha de kombinationerna, men det blir billigare eftersom du då slipper köpa allt material från AH.
Du körde mage om jag inte minns fel? Så frågan är, vad har du för ras och vad vill du få ut med ett profession? 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
joo jag körde med mage men min kompis bytte server så jag vill spela tsm med hnm så jag bytte också ;) jag är nu e warrior human och jag tror att skulle vilja tjäna pengar på min proffesion ;)
För att tjäna pengar är det bra att ha till exempel skinning och herbalism alternativt mining. Då samlar man bara på en massa råmaterial som man sedan lätt kan sälja på AH. Jag brukar ha ca 100 G i min ficka när jag bara är runt lvl 10 genom att samla på detta sätt.
#3 tack! Men ska jag ha både skinning oc herbalism bara en av de ? :P
#4 Jag har båda. :) Då skinnar jag ett djur så fort det dyker upp ett och likadant med herbs. :) Bara att plocka.
Personligen brukar jag avstå från mining om man bara är ute efter pengar eftersom det är inte det lättaste att hitta i jämförelse med det andra. Tycker jag i varje fall. :)
ok men nu har jag lärt mig skinning och har kniven och nu då vet inte alls vad jag ska göra ;P
#6 Skinning går ut på att du efter ha dödat vissa beasts (typ vargar, vildsvin osv) och tagit deras loot kan flå dem (=skinna) genom att högerklicka på deras kropp. Eftersom du precis börjat med skinning är det mobs med låg level som du kan skinna. Allteftersom du får mer poäng i skinning så kan du flå mobs med högre och högre level.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft