World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettraid
Läst 3223 ggr
Frida
0

Blackwing Descent

Så har guildet samlats för en första Cataclysm raid. Tre trash mobs innan första bossen och vi har än så länge dött fyra gånger. Jag är lite bättre och har dött en gång extra Tungan ute

Nu först, efter en halvtimme, ska vi göra ett första försök på bossen (Magmaw). Ska bli intressant det här, än så länge lever Blizzard upp till sitt löfte om att inga instanser och raids ska vara lätta.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Shjimm
0

vad roligt! skulle dock vilja rekommendera att ni börjar med omnotron defense system som verkligen är lättare när man inte har så bra gear än. magmaw kan vara en chock för era healers, och det är inte helt lätt att sätta tacsen med parasitern. lycka till!

Frida
0

Ja det var lite smått tufft. Taktiken fick vi ihop rätt bra på slutet och som mest lyckades vi peta ner honom till 49%. Men det blir till att farma lite mer gear och göra ett nytt försök på söndag.
Vet inte riktigt varför vi började på Magmaw det första vi gjorde. Jag vart lite sen till raiden och fick i praktiken en invite och summon och sedan var det bara att tuta och köra. Cool

Värdinna på Fantasy

Frida
0

Magmaw föll som en fura idag, tyvärr ingen fin loot till migsjälv men en av våra paladiner blev glad som fick både en chest och en mace.

Vi har en kvart kvar på raiden nu och stångas med Omnotron Defense System. Det går inte sådär överdrivet bra faktiskt. Har haft en del otur med aktiveringsordningen och att våra healers går oom för fort för att de "missar" de bra pölarna och lite sådant.
Det är tur att de är så lätta att resetta när man märker att det inte kommer gå så att vi slipper onödiga repair costs.

Värdinna på Fantasy

Shjimm
0

vad roligt att ni kommer framåt. omnotron handlar mycket om att alla undviker så mycket skada som möjligt för att spara healers mana, men om de klarade magmaw borde ni klara omnotron inom en snar framtid också!

Jenahbella
0

åh jag älskar bd! :D

ibörjan fastnade vi på magmaw, vilket berodde på att 5/10 i gruppen var paladiner haha!
men efter att några levlat upp nya gubbar så föll magmaw hur lätt som helst,
Omnotron tog vi på andra eller tredje försöket, pinsamt nog hade vi mer problem med trashen innan omnotron! 
Maloriak var också riktigt lätt och dog snabbt han med, 4-5 försök.
men e vi helt fast på Atramedes :(
har iofs bara försökt 2 raids och igår så hade vi lite progress iaf.

Frida
0

Jag måste säga att det är riktigt kul att raida igen. Det var trevligt med en paus men det har kliat lite i fingrarna. Fast det är ju inte så kul att vara rankade 39 på servern när vi en gång i tiden var näst bäst. Det var ju förstås när vi hade strict 10 fortfarande. Nu delar vi ju rankning med 25-manna också även om vi bara kör 10-manna.

Omnotron fick sig en känga i söndags och igår. Maloriak står på tur nu på söndag. De andra i guildet värmde upp lite på honom i söndags så det ska nog gå fint denna gången.

Men vad är det med Argaloth? Nog för att PvP-raidbossarna var lätta i Northrend, men allvarligt? Han dog ju som ingenting. Förvånad

Värdinna på Fantasy

Shjimm
0

#6 oj vilken server är det? låter som att det är många raidande guilder där.

själv tog man ner Chimaeron HC igår efter oändliga wipes! Skrattande

Frida
0

#7 Alonsus, väldig mycket Alliance. Och så har vi trillat ner till nummer 41 nu. Det är nästan så jag ångrar att jag inte tog chansen att hoppa över till guildet Ascendance när jag fick erbjudandet, men bara nästan. Jag skulle aldrig orka med skola och jobb med deras raidtider Tungan ute

Värdinna på Fantasy

Frida
0

Nu har vi plockat ner Maloriak, det var inte så mycket till tänkande för mig som DPS. Bara komma ihåg att flytta lite på sig och köra en kick en eller två gånger. Givetvis droppade den fina cloaken och jag fick den inte Rynkar på näsan

Värdinna på Fantasy

Jenahbella
0

vi körde 3h på Atramedes idag igen, och de går inte alls. får ner han till 40-50 %.
nu e de inte alls kul att raida, men vi ska nog byta till bastion of twilight nästa vecka för att inte alla ska tappa suget.
vi har redan tagit ner Halfus Wyrmbreaker ett par gånger men inte hunnit testa Valiona and Theralion än, så de ska bli spännande!

Jenahbella
0

YES! idag tog vi både atramedes (äntligen!) och chimaeron (på andra försöket!) 
känns så himla bra! :D:D

Frida
0

Grattis! Droppade det något fint för dig?

Vi tog Valiona and Theralion igår. Tog en snabbtitt på Ascendant Council också men det var väl mer: springa in, titta på dem, försiktigt peta på dem med yttersta delen av daggern -> wipe. Tungan ute Vi hade knappt tio minuter kvar av raidentiden så det var ju inte mycket till att ens försöka lära sig taktik för dem.

Värdinna på Fantasy

Jenahbella
0

tack! och grattis själv :) 
tyvärr fick jag inget men jag har haft ganska tur å fått en del på tidigare bossar :)
haha ja vi va å peta på onyxia blev en ganska snabb wipe där med ^^

Jenahbella
0

hua nu glider vi :) körde alla bossar utom nefarian i blackwing decent igår på 2,5 h :)

Jenahbella
0

nu har vi bara cho´gall kvar i bastion of twilight :)