Nu är det slut
Jaha, då har föräldrarna kommit på att man spelar wow och förbjudit mig att fortsätta. Så den 9februari blir sista dagen någonsin jag kommer spela wow (om jag inte spelar när jag flyttar hemifrån tidigast när jag är 18, that is).
Känns ju jävligt surt att dom inte ens ger mig en chans att visa att jag kan minska ner spelandet, berättade även om Parental control för dom, men icket. Efter att ha spelat nu i ungefär ett halvår utan att dom vetat så blir jag både ledsen och arg för att jag tvingas sluta spela.
Kommer sakna alla vänner från guilden, som jag varit med i ända sedan jag började spela i augusti.
But that's real life i guess, and it sucks.
himla trist 
men tyvärr är det aldrig smart att gå bakom ryggen på sina föräldrar risken är stor att straffet blir ännu större då
önskar att jag kunde hjälpa dig och jag tycker det är så oerhört trist att många föräldrar förbjuder sina barn att spela på datorn och då speciellt WoW
har du kompisar som spelar så kanske du kan få spela där emellanåt eller det kanske finns datorer på nåt internetcafe som har WoW installerat
om man läser mellan raderna så kanske du spelade alldeles för mycket oxå o det gick utöver det vanliga livet och det är inget bra alls
det är viktigt o tänka på att WoW kan vara berondeframkallande och det är viktigt att hålla koll på speltiden och att aldrig låta spelandet gå ut över det vanliga livet
jag är dock vuxen och kan spela när jag vill men jag försöker att hålla koll på tiden och inte spela för mycket
min son spelar lite grann men han är inte så gammal än så han får sitta max 30 minuter per vecka än så länge
slutligen vet inte hur gammal du är men WoW lär inte dö än på några år så du kanske hinner flytta hemifrån och sen återuppta spelandet
16år är jag, och ja, jag har väl spelat ganska mycket per dag. M;en jag menar, vem gör inte det som är lixom aktiv i spelet?
Varför jag inte får spela är främst pågrund av min bror som spelade för nått år sedan, han sket i skolan och fokuserade bara på wow, men blir bara beskiven på mina föräldrar att dom redan bestämt att jag kommer bli precis likadan… jag är ju inte samma person som min bror.
fy va tråkigt :/ synd att dina föräldrar inte kollar upp spelet och förstår att det är ett väldigt socialt och kreativt spel.
hoppas dina föräldrar kommer på andra tankar och låter dig spela igen!
Grejen är att dom vet precis vad det är för spel, eftersom min brorsa spelade ganska länge och blev så beroende osv. Men dom ser ändå inget positivt med det, bara ett slöseri med tid och pengar, enligt dom…

hur mkt spelade du?
försakade du skola, vänner el andra hobbys?
Som sagt satt väl rätt mycket, men tycker det är så dålig stil av mina föräldrar att inte ens ge Parental Control en chans när det är det enda jag ber om, vill ju bevisa att man kan spela "lagom mycket".
Första dagen idag utan wow på ett gaaanska långt tag ;p Har dessutom inte tillgång till internet längre förutom på min mamma och pappas dator När dom är hemma. Åtminstonde tills jag säljer mitt wowkonto, vilket jag inte ens vill….
#6 Vilket du faktiskt inte ens får. Att sälja WoW-konton sker hela tiden men det är inte i linje med den licens du har godtagit i och med att du köpte spelet och skapade ett konto. Vill det sig illa kan kontot stängas av helt och varken du eller "köparen" har någon nytta av det.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#7 Oh snap! Det ska jag säga till mina föräldrar. Tror inte dom bryr sig dock men det är väl värt ett försök.

du säger ju inget om hur mkt du spelat och vad du försakat så det är ju svårt att sätta sig in i din situation.
1h/dag el 10h/dag? sket du i skolan, hygien mat etc
Jo men grejen är ju den… det är inte mitt fel. Den enda anledningen till att jag inte får fortsätta är p.g.a att mina föräldrar är helt övertygade att jag kommer bli som min broder som inte blev godkänd i gymnasiet för att han skolkade, fick IG osv. Han använde wow som ett sätt att fly från allt när det blev för jobbigt. Något som jag aldrig gjort eller tänkt att göra… Så hade det inte varit för att det gått så dåligt för min brorsa kan jag nästan garantera att dom inte hade brytt sig. Det fanns nämligen en tid då mina föräldrar tyckte det verkade som ett ganska.. givande spel. Socialt, tränar på engelska osv. Men så är det ju inte längre
Usch va tråkigt.
Det svåraste med att sluta spela wow är helt klart att man tappar kontakten med människor man spelar med. Den sociala biten är den största anledningen till att många spelar spelet (enligt min erfarenhet i alla fall)
I grund och botten ligger dina föräldrars besly i att dom är oroliga för dig och vill helt enkelt att du inte ska sluta som din bror.
Dom har uppenbart fått en väldigt negativ sida av spelet, och det hade jag nog också fått som förälder om jag såg att skola etc blev lidande pga ett spel.
Jag har själv varit sjukt beroende av detta spel, och är väll det fortfarande. Men har börjat att leva irl igen (yay för mig) så jag vet vad dom negativa sidorna kan vara…
Har dina betyg sjunkit det senaste halvåret?
Pröva att prata med dom, om du bara kan vara online på helgerna eller dyligt.
Men att sälja kontot, det tycker jag är att gå till överdrift, på vilket sätt hindrar det dig att fortsätta spela när det är så lätt att skapa ett nytt?
#11, Började gymnasiet nu till hösten, så det är väl lite svårt att säga ifall betygförändringar har med wow att göra eftersom det är ny skola, nya lärare och nya ämnen bland annat.
Att sälja kontot är ju ingen hjälp heller som du säger,men det verkar ju inte mina päron fatta. Och jag vill ju inte heller sälja, minnen osv, ni förstår nog;)
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, jag är bara beskiven för att dom inte ger mig en chans när min brorsa, som faktiskt var den med problem, fick så himla många:(
hota dem med att lägga av med skolan helt om de inte går med på att iaf ha parentals ;) det låter som en kass situation, och jag tycker det är synd att du ska behöva lägga av med wow. men varför ska du sälja ditt account? tar väl ganska lång tid innan kontot raderas.. kanske de kommer på bättre tankar? kan du inte göra upp att om du har skitbra betyg så får du fortsätta spela? aja, jag vet ju hur envisa föräldrar är… de ska bestämt hålla sig till sitt beslut
jag har sj parentals på mitt acc för min mamma är kontroll beroende, ska ha kontroll på allt och alla. hon säger att jag ska vara ute mer, utan att inse att jag är 17 år och inte leker med kottar i skogen längre. så himla surt och inte kunna avsluta spelet innan man loggar av, utan man blir utkastad runt half 12 mitt i ett uppdrag o utan rest.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Hota kanske inte e d bästa sättet :P
Kan du inte prata med dem och kanske kompimissa?
När skullan e slut så pluggar du till en viss tid sen sitta vid wow i 2 timmar? Visar du att du sköter dig kanske det utökas? Bara ett förslag :P
#13 Lät ju inte så himla kul :/ men det är väl bättre än att inte spela alls..!
Ska försöka prata med dom, först ha en paus nu och visa att jag kan fokusera på skola osv. Kanske dom har lättare att gå med på det då? Vi får se