Farma rare hunterpet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har på senaste tiden försökt få tag i Sambas och har lagt ner ganska mycket tid på det då och då. Än har jag inte lyckats få tag i han så jag börjar bli lite frustrerad. Vad är bäst, ska jag satsa på att farma flera timmar i streck (flyga mellan spawnpointerna) eller ska jag campa på ett ställe då och då ? Ska ja leta konstant tills jag får han eller bara lite då och då ? Tacksam för hjälp
oj han har jag blivit attackerad av, ville ha han dock men jag var bara 84 då.. i och med att han hoppade på mig fick ja lov att döda honom-.-' bra fin e han.
leta lite då och då
och ladda ner _NPC om du inte redan har den dock^^
Även om man blir attackerad av en mob, så måste man inte döda den ;) speciellt inte om man är en hunter :P Dismiss pet, disengage och FD (disengage så att man inte använder FD precis brevid honom, vore ganska korkat :P
Det jag gjorde när jag var och letade efter Karoma på min hunter, var att flyga fram och tillbaka mellan de platser som var närmast varandra, tog inte ens 1 minut tack vare att jag har 310% hastiget :P Och jag flög ju fram och tillbaka non-stop i princip. Visserligen hade jag kanske lite ''tur'' också, i och med att jag blivit 85 kvällen innan och fick Karoma efter kanske bara ett par timmars sökande.
Jag är av den typen att ska man kampa en rare, i alla fall om man av hela sitt hjärta vill ha den, så ska man minsann kampa. Inga random instances eller bgs, utan man går in för en tråkig kamping och stannar tills man helt enkelt inte orkar med längre. Och kan du patrullera närliggande spawnplatser, så gör det också, beror på hur snabbt du kan ta dig fram och tillbaka.

För mig tog det cirka tre dagar att hitta sambas, då spenderade jag större delen av all tid campandes, men med avbrott för random dungs och grejer. Det beror jättemycket på hur befolkad din realm är, och hur bråttom du själv har.
Patrullera spawnpoints och försök hålla tålamodet uppe. Det sägs att en rare finner DIG när DU är redo ;) Lycka till!
Du borde ladda ner Npcscan_ samt npcscan overlay addons, Den första gör så att när du är inom en viss radie av mobben så går ett "alarm" och npcscan overlay gör så att du ser vilken rutt moben rör sig på din map. Prova det sen är det bara att ha tålamod 

Overlay tycker jag personligen är en riktig supergrej (har hjälpt mig att få både frostbitten och bloody rare inom loppet av en vecka!)..
Dock tycker jag att Silverdragon är ett trevligare program än npcscan (ser trevligare ut, väldigt användarvänligt), men det är väl en smaksak. Båda programmen fungerar precis likadant.
Jag tämjde Sambas, var inte så svårt faktiskt.
Jag flög helt enkelt förbi alla spawn pointerna en gång om dagen med NPC scan, tog ungefär 4 dagar tills jag stötte på honom/henne :)
Idag flög jag över karoma =D på earthen ring servern=D

Idag tämjde jag den gröna firelands spindeln (Kirix?) i min jakt på Skarr..
Måste tipsa alla BM hunters om den fina firelands fågeln (?) som jag flög på idag, kunde ju dock inte tämja eftersom den var exotisk..
har tämjt ugglan i hyjal =D ninjade den dock^^'
sen har jag fångat en av spindlarna i fireland =d
ska fånga resten =D
Jag bryr mig själv inte ett dugg om några av de nya utom Skarr, lyckligtvis fick jag honom andra dagen patchen var ute ;) snacka om tur!
vill ha skarr oxå<3