World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1808 ggr
Rumblebee
0

Din största glädje?

Finns nog en hel del saker som man har blivit väldigt glad utav i spelet, men finns det någon/några saker som var så där extra roligt att ha fått, ellet lyckats klara av eller något annat?

För mig var det när jag lyckades tämja King Krush i Sholazar basin,(vilket även inkluderade den värsta besvikelse jag någonsin upplevt i spelet,) när wotlk bara var några månader gammal. Hade spenderat säkert mellan 1k-1,5k guld på att bara skaffa allt jag behövde, det vill säga köpa lite gear som hade mycket haste och stamina, samt även en massa gems och elixir och mat.

Sedan så spenderade jag hela dagar i flera månaders tid med att försöka hitta denna gröna dino genom att spamma ett /target macro jag gjort. Sedan kom då den lyckliga dagen.. trodde jag. Jag fick syn på Krush, adrenalinet började pumpa så in i helsike, jag var helt skakis och råkade klanta till mig så jag var tvungen att F.D och tämja en ny skräppet (var tvungen att ha ett tillfälligt djur för att kunna använda beastial wrath för att vara immun mot Krush fear), varpå jag har förbrukat all mana nästan så jag inte har råd att kasta 'tame beast'. helt plötsligt kommer det en achievementkåt tönt (ursäkta för dåligt språk), och dödar Krush Skrikandes Fastän jag erbjöd honom mina sista 1,2k guld om han lät bli.. Så blev så otroligt upprörd och näst intill bölandes loggade ut pga all den frustration jag kände, en självisk människa som bara tänkte på ett par bokstäver (dvs en färdig achievement som är till ingen nytta), all den tid jag spenderat och allt guld…

Men hur som helst, jag återupptog letandet, och erbjöd 1,2k guld som 'hittelön' till den som förde mig till en levande Krush som jag kunde tämja. En dag fick jag en invite av en spelare som sa att han hittat min gröna dino. Började känna mig helt skakis pga allt adrenaline som rusade fram medans jag flög till honom, men den här gången strulade jag inte till det, så jag fick äntligen min Krush och superglad och skakis så jag knappt kunde skriva, så fick upphittaren sin hittelön som jag utlovat, och min älskade dino blev matad och döpt till Rodney som jag har kvar än, och alltid tänker ha kvar Skrattande

Det finns bara en annan grej som gjorde mig skapligt glad i spelet, och det var när min lvl 60 warrior…''twink'' äntligen fick hennes Thunderfurt, blessed blade of the Windseeker. Enda irriterande angående det, är att jag under hela hennes levlande, ville duelweilda både Thunderfury och Sulfuras, men så får ju Blizz självklart den strålande iden med att ändra om hela talent-systemet, så att min Harikari inte kan vara lvl 60 med titansgrip Rynkar på näsan

Frida
0

Jag tror att för mig har de största sakerna varit när vi tog ner Nefarian (lvl 60 raiden) och Lich King första gången. Men kanske framför allt Lich King, så många månaders slit och vi gav nästan upp när vi tillslut fick ner honom. Den glädjen (och lättnaden) som vi alla kände då var överväldigande, precis som ljudvolymen på TS. Efterråt var vi många som "raidade" våra kylskåp efter något gott att dricka för att fira Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft