Vad ska vi göra?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag och min syster är med i en guild som raidar cirka 4 eller 5 dagar i veckan. Vi har två raid teams, 1an som är för de som har bättre gear och 2an för de sämre (vilket de igentligen inte har) utan de är bättre vänner inom wow. Kvar är alltså endast raid 1 att vara med i. Problemet är att vi ibland blir ignorerade (speciellt min syster då hon är ret pala och vi är många melee dps).
De skriver i guildchatten att man ska skriva till dem för en invite, problemet är att ibland när vi skriver så ignorerar de oss totalt, trots att vi upprepade gånger skriver till dem. När det sen är fullt så skriver dem till oss och säger något i stil med ''Oj, jag såg inte att du skrivit. Men vi är tyvärr fullt nu''. Det är även meningen att vi ska ha prioritering att om man missar en raid ska man komma med nästa, vilket de nu helt verkar strunta i.
Vad bör vi göra? När jag frågar den ena raidledaren undviker han bara mina frågor och Guildmastern har IRL ''problem'' som flytt och militärtjänstgöring och kan därför inte göra något åt det. Den andra raidledaren säger åt mig att prata med Guildmastern, han svarar då att såklart ska vi få vara med i raid 1.
Jag skulle tycka att det var enormt tråkigt att behöva byta guild, vilket jag också tror skulle bli svårt iom att med skolan kan jag inte vara uppe hur länge som helst samt att vi inte har raidat innan Cataclysm och inte spelat wow alls före Wotlk, så en erfaren och krävande guild går inte heller. Det skulle även vara tråkigt eftersom vi har vatt med guilden från första början och har skaffat många bra vänner (vilka många av dem även har försvunnit nu).
Vad ska vi göra?
Edit: Problemet är inte att vi är dåliga, vi gör inte lägre dps än andra, och vi failar mindre på tactic än de flesta andra.

Jag skulle bytt guild ändå. Blir man inte tagen på allvar så finns det ju ingen vits med att slösa tid. Det kryllar ju av guilds och är ni taktiska, seriösa spelare med bra gear så kan jag inte tänka mig att ni inte skulle vara välkomna i någon annan raiding guild.
tycker ni ska försöka byta guild även om ni kanske tappar några wow vänner, man ska spela för att de e kul! och när man blir less så är de väl inte värt att sitta där och vänta å hoppas :(
Jag har varit i en liknande situation och även om det var trist var det enda rätta att byta guild. Det ska vara roligt att spela och om man blir "utfryst" på det sättet är det inte roligt alls.
Det kanske inte är helt enkelt att få komma med i ett bra guild men många sådana guilds har en trialperiod där man får bevisa vad man går för innan man avvisas/accepteras. Att gå med i ett litet "sämre" guild behöver inte heller vara ett nerköp. Många casuall guilds har riktigt bra stämning och även om man inte progressar så fort som alla andra så är det ändå gemenskapen som är det viktiga, tycker jag. Att få erfarenhet från ett sådant guild kan även vara ett sätt att sedan kunna komma med i ett mer progressriktat guild.
En annan sak man bör tänka på är att om man verkligen vill vara med och raida: då ska man kunna vara flexibel och kunna byta specc. Det är meckigt i början men ju mer man spelar dessto lättare blir det. Det är lite därför det finns dual speccs 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har Guildmastern kommit tillbaka och efter mycket drama i guilden har nu de förra raidledarna lämnat och skapat en egen guild. Det tråkiga är att de även har rekryterat alla, inte bra ska jag säga, utan mer de ''raidklara'' personerna som har erfarenheten av att raida samt gearet. Jag själv fick ett sådant erbjudande och de lockar med mer än bara raids, lite dålig stil enligt min åsikt. Skönt att det är över, nu ska vi bara se till att få andra personer klara för raids för gearet just nu är inte speciellt bra.
Vi lyckades dock på vårt första Beth'tilac försök klara halva av phase 1 med en average itemlevel på 352 ^^ så hopp finns det iaf.