Spelrutiner
Har ni några särskilda rutiner när ni spelar? Alltså är det alltid något speciellt ni gör så fort ni loggar in och gör ni det i en särskild ordning? Till exempel att ni alltid gör en sorts dailys innan ni gör andra dailys och sedan kör en instans?
Eller kör ni bara på som ni känner för stunden?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag börjar alltid med att kolla om Lost in the Deeps questen finns tillgänglig i Deepholm. Därefter tar jag en miningtur i Twilight Highlands innan jag göra dailys för Wildhammer Clan i samma område. Efter det tar jag mig till Firelands och gör de dailyquestarna och efter det gör jag dailys i Tol Barad.
Sen skickar jag frukten av min tidigare miningtur till en alt och loggar in på samma alt för att göra jewelcrafting daily. När jag gjort allt detta brukar jag logga ut om ingen i guildet vill köra en instans eller liknande.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag loggar in och sen gör jag annat i huset typ som lagar mat och sen kan jag börja kolla på film för att sen upptäcka att jag starta wow å börja köra några heroics eller göra dailies på hunter alternativt levla min 5e 85 :P Så jag kör lite som jag vill men oftast glömmer jag bort att jag logga in ^^
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
:p Jag börjar alltid med dailies… typ:p Sen loggar jag ut och loggar in vid raid igen:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har nog alltid ett övergripande mål. Troligen den karaktär jag levlar, alternativt ett dagligt grindande avbadges för något mount till "mountain of mounts" eller motsvarande inom pets. Brukar bli en rundloggning på alts som står vid t.ex de olika städernas cooking för att se vilka karaktärer som skall flyttas till vilken stad för att få de achivementsen, sedan kanske till Northrend för en räcka dailies för isbjörn/argent tournament dailies/oracles dailies(och kanske köpa ägg för grön drake). Därefter trappar det upp till att jobba med Tol Barad/ Firelands hos de karaktärer jag spelar mer på. Jobba lite med daily random dungeons. Sedan beror det på vad som står på agendan! raiding, vänner som ropar efter hjälp, levling av nästa karaktär ^^
Det finns ju alltid något att göra så det är nog det som styr hur mycket av den bakomliggande rutinen som körs igång.
Variation är viktigt för att hålla spelet underhållande. Spelar mest för den sociala känslan så chatter (privata, guild, grupp) har alltid företräde. En rutin är dock att hålla mig ifrån städer så mycket som möjligt eftersom jag vill ha general kanalen uppe men att det är så tråkigt spambrus där att jag enkelt kan missa folk som verkligen vill ha min uppmärksamhet :)