Mobilt Bredband och WoW
Som den Wow nerd man är så måste an ju finnas tillgänglig 24/7 och då gäller det att ha ett mobilt bredband till den bärbara datorn man ju har skafat för att ha på resande fot… Men då har vi detta med latency…
Efter att ha testat mammas mobila bredband från bredbandsbolaget och det gick bra att spela. Latencyn låg på max 300ms dvs spelbart. Men oftast mellan 60-250ms.
Så jag skaffade 3 efter tips från Geab the phone house
Helt ospelbert med latency på om jag har tur 300-400, men oftast 800 home, 2000 world och i går fick jag nog då home låg på över 6000ms och world på över (håll i er) 20000ms latency. Det var nära 20 sek delay på saker och ting innan jag tillsist dc:ade.
Morr!
Testade förra helgen syrrans telia och det funkade bra att spela med…
Nu till önskan. Ett kontant mobilt bredband som det går att spela med. Dels latencymässigt (ping) och dels datamängdmässigt.
Funderar på Telenor, men jag vet inte om jag vågar med min hemska upplevelse med Tre…
Hjälp
"wow-beroende" 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag har tre, och det går inte och spela utan att man blir dc eller att det laggar något otroligt.. Så när jag får lusten och spela flyttar man hem till pappa 
Malteråttan (L)

3 funkade inte alls för mig heller. Provat Telia 16mbit och fick ut ca 0,2 när det var som värst. Telia har i allmänt överbelastat nät så det rekommenderar jag inte. Tele2 delar när med Telia. Säger sig självt hur det funkade. Jag kör med Telenor nu och sitter på under 200 ms till 98% om jag inte har en massa annat igång i bakgrunden. Är supernöjd! Men det beror ju mycket på hur man är placerad, vart man bor osv. Mitt 3 fungerade bra i Göteborg men inte i Eskilstuna.
Jag sitter ju i Eskilstuna… Är det Telenor kontant det handlar om? Har du provat det i Eskilstuna?

Haha, du också
Nej, jag fick mitt när jag köpte en ny mobil, så kan inte tänka mig att det är någon värstinghastighet på det egentligen.. (kollade upp det på bredbandskollen och har tydligen 4.89mbit/s ner och 2,05 mbit/s upp)
Vet inte vad den utlövade hastigheten är på ett kontantkort, men SÅ dåligt kan det väl inte vara?
Ett tips är att kolla vilken frekvens bredbandet går på, sen testa täckningen (med en mobil t.ex) med olika leverantörer och sen vem som har bäst. Det där varierar ju från område till område.
Jag införskaffade ett Telenor och det mobila bredbandet kontant är lika bra som att sitta vid stationärt bredband hemma, skulle jag vilja säga. Går hur bra som helst att spela Wow på det. 
Telenor for president!
telenor är bra på de flesta ställen ja :D