Insane in the Membrane
Sådana som spelat wow ganska länge känner säkertligen till en Achiv. som heter Insane.
Jag skulle vilja testa på den, men min kille förklarade till mig vad allting man skulle göra men har glömt det, nu funderar jag om det finns någon annan som har gjort den eller vet hur man skall göra den:)
Har nämligen inte så mycket att göra just nu i spelet än vara Achivement hunter och jag har hört att denna tar lång tid och är lite av en challenge.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
För att få achievementen:
- Exalted med Booty Bay, Everlook, Gadgetzan, Ratchet, Darkmoon Faire och Ravenholdt.
- Honored med Bloodsail Buccaners.
Att få rep med Bloodsail har blivit knepigare eftersom det är smått omöjligt att solodöda Booty Bay vakter numera, om inte annat tar det väldigt mycket mer tid. Faldir's Cove i Arathi Highlands är bästa tipset. Börja med dessa så blir det inte lika jobbigt sedan med Steamwheedle.
Darkmoon kan var värt att vänta med tills 4.3 så får vi se hur mycket lättare det blir att farma rep med dem då.
För Ravenholdt kan man döda mobs fram till revered. Efter det behöver du en rogue som rensar fickorna på mobs för att få heavy lockboxes som sedan lämnas in fem åt gången för rep.
"Lättast" är de fyra faktionerna i Steamwheedle Cartel, döda pirater utanför Gadgetzan och Ratchet (kan utanför Booty Bay också men då åker din rep med Bloodsail).
Värt att nämna är att det har rapporterats olika sätt på hur denna achievement kan göras klart. Vissa säger att man måste ha rätt reputationnivå med alla faktioner samtidigt medan andra säger att om man väl har nått rätt nivå för en faktion en gång så räknas det med. Jag håller på att testa den senare teorin nu, kan rapportera när jag vet mer. Men börja med Bloodsail och gör sedan inga quests eller döda mobs som sänker din rep med dem (dvs, inga quests för Steamwheedle).
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Ah shit, ska du verkligen prova?
Jag försökte få achievementet, farmade i ungefär en månad och jag gav upp.. det var för jobbigt D:
Den ger ju inte titeln "the Insane" för inget. 
Det tar tid helt klart. Men så farligt är det inte. I alla fall inte om man gör lite nu och då. Jag brukar farma en omgång tills mina bags är fulla, ta fram min argent squire, sälja sakerna och sedan fortsätta tills bagsen är fulla igen. Tycker det räcker så så att det inte blir för långtråkigt.
Värdinna på Fantasy
Jag har den gamla varianten av insane in the membrane. med shen'dralar. + att jag grindade bloodsail till exalted. Tog mig några månader.
Jepp det har blivit lite på slacker side nu med den där achivmentten hjälpern kompis att levla en till 85.
Men skall nog testa, är en sån achivment hunter så kommer nog bara vara roligt tidsfördriv :) Men måste nog levla upp min rouge innan jag börjar med den :)
Har loremaster, alla titlar på alla "länder" och the explorer också så mitt tålamod är det inget fel i allafall :)
Min achievement tracker för Insane in the Membrane visar att jag har mött kraven för honored med Bloodsail fast att jag tickat ner under honored med dem nu pga ett dumt misstag för knappt ett år sedan. Så om det nu stämmer så räknas det till achievementen om man har mött kraven en gång redan så ska man få achievementen när man nått alla krav. Har några faktioner kvar innan jag får min titel dock så får väl se om min tracker stämmer eller ej om några månader.
Värdinna på Fantasy
är det någon addon?
if so please share!
Vanligtvis spelar jag med min bästa kompis men hennes pojkvän kommer att komma tillbaka från en reda i morgon så hon kanske inte kommer så länge onlinge ida och min Bf ville att vi båda skulle spela ida, vet inte om han skall spela wow eller någonting men om det är wow så måste jag ha någonting annat att göra.
Nej det är ett slashkommando som gör att du trackar Insane in the Membrane på samma sätt som du trackar vanliga achievements (kolla övre vänstra hörnet på denna bild). Jag kommer inte ihåg vilket jag körde på (hittade på battle.net forumet) men om du söker på achievementen här så kommer det upp en del trådar med flera förslag. Kolla igenom några trådar först för en del förslag ska tydligen inte vara så lyckade.
Värdinna på Fantasy
Jo kom på det efter ja öagt kommntaren men man kan ju inte radera inlägg här så det var förent sen :)
men dock hittade jag ett addon som är jävla nice, när man kommer till en plats så tar man upp som vanligt på Y achiments men så har de kommit flere "knappar" man trycka på varav en av knapparna står det " suggestions" på den visar det alla quester man inte och har gjort :) Beror på om man har det att visa vilka man gjort också eller om man bara har det och visa alla ogjorda :)
Vet inte rikit hur jag skall börja eftersom det är ganska segt att döda de där piraterna speciellt när det kommer någon low level som skall questa tillika, tycker att dom skall få fara före eftersom dom questar..annars tar det så tid för dem. Finns det inte nåra instanser som man får rep? Funderade att fara och dra Zul Farrak ett par gånger..
Nej, inga instanser. Då hade det varit på tok för lätt. Vad är det för addon?
Värdinna på Fantasy
Typiskt, nåväl blir väl att slacka med druuden nu ett ta så bara att sätta igång, men måste nog hitta på ett enklare sätt att få rep med bloodsail.
Overachiver.
Hittade den via curse client.
Jag tror att jag börjar förlora tålamodet med mig själv. Här springer jag omkring och grindar lockboxes i "Tyr's Hand" bara för att inse när jag ska lämna in alla jag har i mina bags att det är fel lådor! Tyr's Hand finns ju inte ens längre, nu heter det något helt annat men mobsen droppar lockboxes som ser EXAKT ut som de lådorna man ska lämna in. Grr, så trött jag blir på mig själv. Dags att hitta ett nytt områda att farma eller helt ge upp Ravenholdt för ett tag. Kanske dags att låta min amge farma lite blommor så han kan göra Darkmoon decks.
Värdinna på Fantasy
En class som är bra att farma med är druiden eftersom när du plockar blommor så shapeshiftar den inte så det är bara till plocka blomman flyga till nästa:) min pojkvän visade mig detta problemet var att jag hade redan levlar druidens enchanting så hög att jag ville itne ta bort den och min Inscription är också så hög att jag itne vill ta bort det, så det blir att fara ut med prästen och farma blommor bara.
När det som darkmoon fair skulle få någon egen ö? eller har den infon inte kommit ut ännu?
#13 Patch 4.3 som enligt ryktet ska komma "någong gång innan slutet av 2011".
Värdinna på Fantasy
G8! Nåväl man har någonting att se framemot innan nyåret =)
Om man vill ha lådor för att ge till ravenholdt, så är lbrs bäst. Det är bara att börja i början, sedan springer man till slutet av instancen, sedan tillbaka och börjar om. man behöver inte gå ut och resetta, såvida man inte dödar en massa mobs.
Men är en dk och min rough är endast 30 om jag kommer ihåg rätt.
Anyhow märkte jag att det inte lönar sig att läsa om achivmentten på wowhead eller thottbott infon jag hittade var lite felaktigt.
En person hade skrivit att man hittar inte någonstans mobbs som inte skulle decreasa bloodsails rep. Well det är i allafall confirmed av mig det som Frida skrev tidigare att piraterna i Tanaris så ger rep och drar inte ner på reppen till Bloodsail.
Men har inte alls kommit så långt att ja skall samla lådor ännu, som jag skrev tidigare har det blivit lite på slacker side hela achivmentten, tar lite nu och då när jag råkar vara nära och hinner.
Hallows end kom lite "opassligt" och nu vill mig Bf att vi skall ta den tsm så kanske det skulle gå lite snabbare, men han har sen igen en rough som kanske skulle vara tillräkligt hög lvl, lådorna blir väl inte soulbounda?
Noob Question: LBrs låter som instansen i SM, eller är jag helt ute och cyklar?
Nej, lådorna är inte soulbound.
Lbrs = Lower blackrock spire, ligger i blackrock mountain. Vet man inte var instancen ligger så kan det vara klurigt att ta sig dit. Innan man kunde flyga i Azeroth, så fick man hoppa från en kedja för att ta sig dit, nu kan man flyga om man har en mindre mount, då instance portalen ligger på en balkong typ.
Det är lvl 54+ mobs där inne om jag inte minns fel.
Och Wowhead brukar oftast ha mycket bra info, men självklart så finns det även folk som skriver inkorrekt information, och så finns det ju även gammal info som inte gäller längre, så man får se till att kolla vilken patch som det skrevs under.
LBRS har väl en entré på östra sidan av ringvägen inne i Blackrock mountain? UBRS kommer man åt vid balkongen (om man inte vill springa genom "entrén" till LBRS).
Värdinna på Fantasy
Okey det var den instasen, jo den har jag farit så många ggr igenom att jag skulle säkert kunna göra den med förbudna ögon. Den instansen är så jobbig om man itne vet var bossarna ligger. Tacka Blizz för att dom nu lagat karta över den när man är där inne.
Innan kartorna kom så sprang jag coh en polare igenom den där instansen x antal gånger för vi försökte hitta vägen till sista bossen.
Men det är väl så att man kommer till Upper också inne i instansen?
Ja precis. När man har kommit upp på balkongen och går igenom portalen rakt framför, så kommer man ju in i blackrock spire instances, följer man rampen som går uppåt och till vänster, så leder den till Upper, håller man sig på nedre planen mot vänster kommer man till lower.
Lite OT, men det är även från samma balkong som Blckrock spire instancens ligger, som man kan ta sig till raidet blackwing lair, i alla fall om man är ''attuned'' att använda orben. Annars får man springa genom Ubrs :P
I northrend, Grizzly hills finns det en båt med
Men att döda dem så ger rep med Booty bay, ratchet, Gadgetzan och Everlook.
Repution:
Booty Bay by 6
Ratchet by 3
Gadgetzan by 2
Everlook by 3
Ifall ni inte visste :)