World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etiketthunter
Läst 2529 ggr
Banankaka320
0

Dålig hunter .. igen ..

http://eu.battle.net/wow/en/character/wildhammer/Mitsune/simple

Vad är fel?! Varför har jag så låg DPS? Ska man skjuta i speciell ordning? Tips på ordning?

Ladydragon
0

hmm ett stort generalfel har du lyckats att göra Hunter har efter lvl 40 Mail inte Leather Tungan ute

Banankaka320
1

Okej xD Ska jag byta allt till leather då?

JossefinD
0

#2 Nej, som hunter ska du ha allt i Mail.

En annan sak är om du är Beast Master eller Marksman när du har kollat din dps. Eftersom BM's damage kommer från ditt pet kommer din dps sjunka avsevärt om det är fighter där du bytar target mycket.

Glyphs och gems gör också väldigt mycket.

För marksman (om det nu är det du kör) är det, precis som du frågade om, en speciell ordning som man bör skjuta i.

Hyffsat enkelt och snabbt förklarat så är prioriteringen att alltid skjuta Chimera shot då den kommer av cd. Steady shots i par för att få buffen Improved Steady shot som ger ranged attack speed. Sen håll serpent sting aktiv (chimera shot förnyar den så du behöver bara ta den i början). Annars Aimed shot om du inte flyttar på dig och arcane om du då behöver eller om det finns en chans att du behöver flytta dig.

Banankaka320
0

Oj läste fel…

Men okej, allt i mail :)
Jag kör BM, men alla gnäller ju på mig i dungeons … ska jag byta talents mot Marksman när jag kör dungeon?

Rumblebee
0

Ehm… har du intellect/spirit i din gear? Och inga gems i dina sockets? =/

Jag har en BM hunter http://eu.battle.net/wow/en/character/dragonblight/Simbelmyne/simple

och med henne så brukar ajg först använda serpent sting, sedan arcaneshot tills jag har slut på focus, därefter steady shot eller vad den nu heter (är inte så bra att komma ihåg namnen på attackerna alltid). Och det är väl i stort sett de attacker som jag i princip använder mest, just när det gäller skjutandet.

Ladydragon
0

just det du behöver intr alls intellect och spirit så skippa det helt och kör bara på agility och stamina 
och fyll på med gems oxå

jag gör varken gruppquests dungeons eller raider av olika skäl men Hunter är det väl aldrig nån som vill ha med i gruppen och har väl alltid varit så Rynkar på näsan

tänk oxå på att aktivera dual talents eller vad det nu heter så du snabbt kan byta mellan 2 olika träd

Banankaka320
0

Hur aktiverar man det då? :o

Frida
0

#7 Du köper det hos din class trainer. Vet inte hur mycket det kostar numera (förmodligen knappt något alls eftersom Blizz älskar att nerfa saker och ting) men från början var det 1.000 guld.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Banankaka320
0

Okej ska kolla :o