Så dålig dps
Åh vad jag börjar tröttna på min rogue nu… Har alldelens för dålig damage!
Vet inte om jag är jag som bara är allmänt dålig och borde satsa på nån annan klass (troligen, haha) eller om alla andra är för Op.
Men iaf, jag ligger kring ca. +2000dps när jag gör random hc's, och har atm 4570 gs (har bara varit 80 i drygt en vecka). Combat spec.
Vet inte vad jag ska ta mig till, pinsamt ju att alltid ligga längst ner på dps listan!!
Nån som har några förslag alls på hur jag kan öka min dps?
Tänkte länka till armory men såg att den inte blivit uppdaterat efter patchen :P Så skickar med en print screen ist…
Vad har du valt för specc nu efter patchen? Glyphs? Rotation? Det är ju långt ifrån klart hur saker och ting borde fungera nu efter patchen. Framför allt har ratings med mera räknats om.
Vad jag ser av printscreenen så har du alldeles för långsamma vapen. Du vill ha ett snabbt vapen i off hand och gärna gemma lite mer haste. Du har dessutom för låg expertise.
Skicka en länk till armory när det uppdaterats så kan jag titta lite mer på det. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Fortfarande Combat, eftersom jag alltid varit och trivs med det.
PRIME:
- Adrenaline rush
- Sinester Strike
- Eviscerate
Major:
- Gouge
(Och poisons på minor)
Jag har som grund att spamma SS, se till att ha Slice and dice och sedan använda Rupture och/eller Eviscerate. Sedan om man är på en boss eller dyl. så äre klart att man kanske lägger in Killing spree, adrenaline rush eller nån trinket. Men som sagt SS, SaD, Rupt och evisc. är det jag kör på lixom..
(Major) Glyph of Blade Flurry är rätt trevlig att ha. Annars ser det ju ut att vara "efter boken" även om det inte riktigt går att säga så än.
Kolla över dina stats, kanske besöka en Reforger?
Värdinna på Fantasy
Ja kanske det. Men tack för tipsen :)
Här är länken till armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Bloodfeather&cn=Bexzy
Eller förresten, skit i den länken, har uppdaterat gearet lite mer nu, så återkommer med en nyare länk snart ^^
Okej, glöm det som står i inlägg #6, var trött när jag skrev det :P
Nu är det uppdaterat, så den länken visar mitt nuvarande gear.
Första jag kommer att tänka på är: du har ingen som helst nytta av att ha PvP gear om du kör PvE. Försök byta ut de tvådelarna så fort du kan. Och sen åter igen, du vill ha ett off hand vapen som ligger på max 1,5sekunder.
Värdinna på Fantasy
Okej, tack igen :)
kolla up rouges med bra dps, villket specc de har och vad de har gemmat med. läs igenom dina spells för o veta exakt va de gör och villken combination som är bäst (swengelska:P)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Jag såg just en sak till, du har dubbelt så mycket hit som du har användning av. Byt ut dina gems med hit, crit och resilience mot expertise tills du har 26 expertise på båda vapnen och därefter kan du stacka agility och gärna lite haste.
Din meta gem bör vara den som ger 21 agility och 3%crit. Sedan föreslår jag att du skaffar rep med Sons of Hodir samt Knights of the Ebon Blade för att få tillgång till head och shoulder enchantsen.
Sen har jag kollat igenom din specc lite mer noggrant. Brukar du CCa mycket i HCs? Varför gör du det? Och om inte, varför har du speccat Gouge?
Antar vidare att du öppnar med Ambush efter som du speccat Improved Ambush. Det är bättre att inte öppna från stealth om du kör combat. Bara att gå rakt på sak. Vidare har du oftast mer nytta av Lethality än från Coup de Grace.
Efter som SnD är viktigt så är det inte helt fel att lägga fullt på Improved SnD.
Nu har ju jag gearat upp och speccat för raider. Men du kan ju titta lite på hur min rogue ser ut.
Värdinna på Fantasy
Ytterliggare en sak (eller flera beroende på hur man ser det); du har inga enchants över huvudtaget. Du kanske borde fundera på att skaffa sådana. Jag har inte hunnit se över mina enchants sen patchen, men Mongoose på vapnen är bättre än Berserking som jag har nu om du utgår ifrån min Armoryprofil.
Värdinna på Fantasy
#12: Angående speccen så har jag tänkt på att specca om, eftersom detta bara var som snabbast gjort direkt efter patchen.
Sedan har jag inte så mycket gold, så vill (kan) inte spendera massa G på enchants på t.ex mina vapen, som jag ändå ska byta ut :)
Jag hade behövt hjälp med min rogue. Har urusel dps och jag börjar bli less på att höra gnäll och hån om det. Kan någon hjälpa mig? http://eu.battle.net/wow/en/character/the-maelstrom/Kadja/simple.
#14 Vad har du för rotation?
Sen saknar du enchants. Som Assasination rogue ska du inte använda Eviscerate, kolla mina prime glyphs och hur jag lagt upp mina talent poäng. Glöm inte att ha poisions på dina vapen hela tiden, instant på MH och deadly på OH. Sedan vill du ha 26 i expertise samt 17% hit (kolla på spell hit och inte melee hit). Reforgea inte från haste till mastery, i ditt fall är hit och expertise mycket viktigare och haste är trevligt att ha men inte livsviktigt. Mastery kommer långt senare. Har du crit gear är det en bra stat att reforgea om till något annat. Str har du ingen som helst nytta av, inte heller parry.
Värdinna på Fantasy
försök höja din critical strike rating :)
min rogue söög verkligen förut, och det är tråkigt att spela då :/ men är mkt bättre nu, både i pve och pvp, kör combat i pve och subtlety i pvp!