Börja spela igen - men vilken klass?
Hej!
Jag har nu bestämt mig för att börja spela igen efter ca 2 års paus. Under den här tiden har jag inte haft koll alls på vad som har hänt med WoW. Därför frågar jag er - vilken är den bästa/roligaste/intressantaste klassen just nu? Jag vill ju såklart ha en motivation också, och gärna vad som har ändrats med klassen sedan innan Cata.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Den roligaste klassen kan nog ingen av oss bestämma. Det är ju olika från person till person. Dom flestar prövar ju bara ofta en eller 2 klasser som dom spelar mycket på i 85. Själv tycker jag är Paladin healing kul, även shaman.
Om du ska börja om på nytt så skulle jag mog valt druid eftersom det är kul med de olika former du kan förvandla dig till :-D
När jag levlade min druid (som min bror spelar på nu) gjorde jag det endast för att kunna förvandla mig till en fågel.. Detta var ju då ett tag sen.. Hehe.
#1 Såklart kan ingen bestämma den roligaste klassen, men det var därför jag ville ha era personliga åsikter med motivering. ;)
Jag har spelat alla klasser mer eller mindre (utom rogue. Jag fastnade i lvl 10 med min rogue och dog hela tiden, det är riktigt tragisk hur sämst jag är på rogue. XD) och undrar mest vad som skiljer sig sedan förändringarna i Cata. Vad ni trycker om förändringarna, etc. Jag kan ju google upp förändringarna i klasserna, men det är svårare att googla upp folks åsikter om vilka klasser Blizzard lyckades med att förändra och vilka som gjorde sig bäst med den förra stilen.
Men ja, jag startade en druid igår lite halvhjärtat. Jag har alltid velat ha ett healingträd, men är helt ointresserad av katt och björn. Jag får väl lvla som moonkin då, och se om det är något för mig. ^^ Tack för hjälpen!
jag säger Hunter
minns inte när dom ändrade men Hunter har nu Focus istället för Mana och det förenklar saker o ting väldigt mycket
djurbiten är oxå väldigt mycket ändrat man slipper mata djuren man slipper lvla dom
och man kan ha fler vid lvl 85 så kan man ha 5 st och skifta mellan och sen är det väl 20-25 i stallet
har även märkt att djuren blivit mer lila varann nu funkar det rätt oki att lvla med en gorilla som med en katt vilket innan va svårt då dom va så olika
slutligen det är så mycket ändringar så jag skulle vilja säga att det är bättre att du provar på lite välj en klass som känns kul o lvla lite känns det sen tråkigt så antingen radera o börja om med något annat eller låt den samla damm ett tag
#3 Min pojkvän, som aldrig spelat WoW förr, skapade en Hunter. Jag blev jätteförvånad över att han började med ett pet! Vad är det för tönterier? =P Vi har fortfarande inte lyckats lista ut hur man ser petets olika abilities, eller olika kommandon typ stay, aggressive, passive etc. Men det kanske är för att det första petet inte har sådant?
Jag känner mig som en nybörjade igen.. allt är annorlunda. >.<
Vilken level är hans hunter? Om han är under 10 så kan man inte se petsens abilitys och kontrollera dem (:
snarare tycker jag det är en stor fördel och det är ju därför man är hunter för man har djur
man måste lvla upp till 10 innan får bestämma över djuret och ser förmågor och annat
vill man ha tips om djur förmågor och annat så kika in här http://www.wow-petopia.com/
hehe som nybörjare känner jag mig alltid efter varje större patch trots att man försöker o läsa på…..
Jag skulle också vilja säga hunter. Har precis börjat levla min hunter igen (dingade 80 igår) och det var som att lära om allt från början. Jag hade noll koll på henne.
Av de klasser jag spelat så tror jag nog att hunters genomgått störst förändring överlag.
Annars skulle jag säga rogue, det är och kommer alltid vara min favoritklass. Att vara mitt i smeten är min grej.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag tycker hybridklasserna varar längst, dvs paladin eller druid då. Man kan tanka, heala, dipsa…pvpa på olika sätt.
Om jag ska välja nån av dom tar jag nog druid, mest mångsidiga klassen.
Jag säger faktiskt druid eller paladin. Det är sjukt kul me feral dps och det brukar inte finnas allt för många feral dpser heller så man får ofta mkt gear jämfört me tex nåon plate eller cloth class.
Det e även väldigt simpelt också, bara man håller igång sin rotaition så funkar det fin fint :)
Annars är det väldigt kul att levla som holy pala :)
Hunter funkar också fin fint, men det e lite segt att alltid bara ha en och samma roll tycker jag eftersom jag blir riktigt rastlös av att bara tex dpsa vilket resluterar i många chars :P
Men den jag rekommenderar strakast e ju helt klart druid :)
Bara släng mig ett whisper om du eller någon annan vill att jag ska förklara eller bara ha någon att snacka me xD
zindy_malin@hotmail.com e mitt live id
haha hoppas jag inte bryter mot någon regel genom att skriva det i såna fall ber jag om ursäkt :)