Konstigt mejl från blizzard
Fick ett konstigt mejl till min mejl om att mitt konto på wow var hackat?! eller nått jag fattar typ nada och jag vet inte hur jag ska göra… jag är inte aktiv och har ingen tid aktiverad. men vill inte förlora mitt konto. Är det på riktigt eller är det en bluff mejl. det kom från WoWAccountReviewEU@blizzard.com så det låter ju riktigt.
Jag fick också ett sånt för ett tag sedan och jag har inte ens wow så jag skulle tro att det är bluff.
Hittade ett likande händelse; http://worldofwarcraft.ifokus.se/discussions/4d71423eb9cb462227057f24-varning
Nej, det är nog bara någon som vill åt ditt konto eftersom jag inte känner igen mejladdressen. Sen, hur skulle dom veta om ditt acc var hackat?
Nej, slutar det på blizzard.com är det äkta. Antingen det eller battle.net. Står ju i tipsen 
Jag har också fått ett sånt mail. Det stod att hackingFÖRSÖK gjorts.
Dom kan fejka var mailet kommer i från. Kolla länken innan du trycker på den - är det något konstigt med namnet så tryck inte.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Följande stog i mejlet;
Greetings,
We have determined that the World of Warcraft account NIIKAN has been accessed/compromised by someone not authorized to do so by the World of Warcraft Terms of Use (http://eu.blizzard.com/company/legal/index.html).
To protect your privacy and security, we have temporarily disabled this account. Any recurring subscriptions have been suspended to prevent further monetary charges. In order to regain access to the account, you must complete the steps below to secure the account and your computer.
Please keep this email for your reference until the account recovery process has been completed.
STEP 1: SECURE THE ACCOUNT, YOUR COMPUTER AND YOUR EMAIL ADDRESS
We highly recommend that you follow the below steps to protect yourself and the account from unauthorized third party access.- Use up-to-date firewall, antivirus, and anti-spyware software to scan your system regularly for viruses, Trojans, and key-loggers.- Keep your operating system and other software up-to-date and be careful when downloading new software.- Be wary of "spoof" and scam websites and e-mails that pose as Blizzard Entertainment and request account or personal information. As a reminder, Blizzard Entertainment representatives will *never* ask you for your password.- Keep your login information confidential. Account access can only be shared with one minor of whom you are the parent or guardian. Sharing access with anyone else is a violation of the game's Terms of Use. You are also responsible for every use of an account on which you are listed as the registered player, whether the use was authorized or not.- Use separate, unique passwords for your email, Battle.Net, and any other online accounts.- Change your passwords regularly and keep Battle.Net account information updated using the Account Management page at http://eu.battle.net/account
For additional security tips and information, please visit the following sites:- Account Security: http://eu.battle.net/en/security/ - Unauthorized Account Access Policy: http://eu.blizzard.com/support/article/22455
If you are looking for an added layer of security, we currently offer the Blizzard Authenticator, an optional device that can help prevent unauthorized account access. For more information about how the Authenticator works or how to add one to a World of Warcraft account, please visit the Blizzard Authenticator FAQ at http://eu.blizzard.com/support/article/36010.
STEP 2: RECOVER THE ACCOUNT
We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions: https://eu.battle.net/account/support/account-recovery.html
STEP 3: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED
We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.
Please be aware that if unauthorized access to this account continues after the recovery process is complete, it may lead to further action against the account. For more information, please review the World of Warcraft Terms of Use (http://eu.blizzard.com/company/legal/index.html).
Regards,
Customer ServicesBlizzard Entertainment Europehttp://eu.battle.net/wow/en/
oj oj. Verkar ju riktigt då. Har du ingen authenticator eller något?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#7 en vad då? authenticator?
Ah:p Delar du konto med någon? Och loggar du ofta in från olika platser?
-Stephen Hawking
Enklaste sättet att kolla om du har fått ditt konto hackat är att logga in på battle.net. Kommer du inte in har det blivit hackat. Kolla ALLTID om ni kommer in på era konton innan ni svarar på några mail eller klickar på länkar i mail.
Ett annat sätt att kolla om mailet är fejk är att det står att du måste göra si eller så för att de inte ska stänga ner kontot. Blizzard frågar ALDRIG innan de stänger ner ett konto. De stänger bara av det och ställer frågor sedan.
#6 Detta verkar äkta, logga in på ditt battle.net-konto och ta en titt för att vara på säkra sidan.
#8 En authenticator är en lite dosa man kan köpa från Blizzard (eller ha i sin mobil) och som är bunden till ditt Battle.net-konto. Denna dosa (eller mobilappen) genererar en sexsiffrig kod som man ska skriva in för att kunna logga in i WoW eller på Battle.net.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jo, det verkade ju riktigt (:
Skaffa authenticator, gratis till smartphones. Har blivit hackad en gång. inte kul men fick tillbaka allt.
Jag kommer in på battel.net men själva wow har jag inte fått igång än var ju trota allt ett halv år sen jag spelade sist så.
Jag fick ett exakt likadant mail fran samma adress, redan innan jag hade ett WoW acc registrerat pa min email. Jag hade dock ett annat acc pa en annan mail, och dum som jag var tänkte jag inte riktigt. XD
Men jag ringde i alla fall Blizzards hjälptelefon (det är gratis, pa engelska) och pojken jag pratade med klargjorde att det inte hade blivit hackat (saklart, eftersom det inte existerade. XD) och att jag i framtiden skulle ignorera dem.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#13 så jag borde inte bry mig?
#14 Alltså, jag LOVAR ju inte något. Jag vill ju inte att det kan hållas emot mig ifall det visar sig att jag har fel… men det var vad killen på tråden sade till mig i alla fall. Om du vill kan du ju testa att ringa för att vara 100% säker. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#15 asså det spelar ju ingen roll det jag sett är det oftast en bluff… och jag kommer inte spela wow på det acc i alla fall. Kommer att ta över min systers acc för att hon redan uppgraderat till den näst sista spelet litch king som jag inte har på mitt acc och hon spelar inte ändå.
#17 Oj oj. Ring supporten.
-Stephen Hawking
Det var äkta och överklagade och fick tillbaka kontot svårare en så var det inte :O
Nä Blizzard är rätt lätta att handskas med. Trevligt att höra att du fått det löst. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#21 trode det skulle vara betydligt svårare än så. men vill inte får mitt konto hackat igen så nu har jag bytt till ett mega svårt lösenord frågan är bara om jag kommer komma ihåg det själv. Det återstår och se.
#22 Dom lösenorden är sjukt dryga. Prova en authenticator:) Du kan nästan ha 12345 i password och ändå vara säker med en sån:p
-Stephen Hawking
#23 har kollat på det och det finns ju en app för det så ska kolla närmre på det Tack ;)
22# jag rekommenderar någon slags program för att hantera lösenorden själv använder jag Password memory 4
sen är det bra att använda en authenticator

Jag klickade på en sån länk i ett mejl som såg äkta ut, och blev då vidarebefordrad till en sida som mitt antivirusprogram blockerade. En länk kan se äkta ut men kan leda någon helt annanstans.
Authenticator, och att inte dela med sig av sin information till någon är en bra början. Jag använder inte min vanliga mejladress till mitt wowaccount och bryr mig inte om såna mejl, så länge jag kommer in på wow. :)
#26 dom kan vara äkta mitt var ju det.
HeHe jag har oxå provklickat länkar i fejk mailen för att se vad som händer och tja för mig så säger först Hotmail till att mailen är mycket misstänka och att jag inte ska klicka på något men om jag ändå gör det så säger Norton Internet Security ifrån sen säger Google Chrome ifrån och slutligen så säger Norton DNS ifrån och oftast så kan jag inte ens visa sidan för Chrome och Norton Dns tar mig ifrån sidan
så japp här kör jag med både livrem och hängslen
men jag avråder det bestämdaste att klicka på länkar i mailen och man ska defentivt inte skriva något alls
och som sagt det bästa är att antingen logga in i WoW för o se om allt är oki där och sen kan man även prova att logga in på sitt Battlenet konto
Rozza skönt att det löste sig för dig 

#27 Mjo men så länge mitt account fortfarande går att logga in på kommer jag tro på att länkarna inte är äkta.. :)
Jag får en hel drös med fake-mail från ''blizzard'' till min mail. Det blev så tröttsamt så jag skaffade helt enkelt en ny mailadress som jag enbart använder till wow, och absolut inget annat. De enda mailen jag får till den nya adressen, är äkta blizzard mail, alla fakemail kommer fortfarande till min vanliga adress. Så att skaffa en seperat email till WoW (officiella wow då, och inte en privat server), är något som jag helt klart skulle rekomendera.
Själv har jag ingen authenticator, har visserligen funderat på att skaffa en mobil sådan, då de är billigare än den materialistiska dosan, fast tydligen så går det inte att skaffa en sådan till den mobilen jag har. Men i och med att jag har spelat i 6 år eller så utan att ha haft några problem, så känner jag mig inte så nervös. Har ett lång lösenord med blandade bokstäver och siffror.