Lunar festival
Nu har Lunar festival börjat. Eventet pågår fram till lördag 11 februari och här finns en hel del achievements att kamma hem.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
En snabb guide till vart de nya Elders finns i Cataclysm, siffrorna står för koordinaterna.
Uldum
Menkhaf the Elder 65,18 Khartut's Tomb
Sekhemi the Elder 32,63 The Ruins of Ammon
Mount Hyal
Evershade the Elder 62,22 Nordrassil
Windsong the Elder 26,62 Sanctuary of Malorne
Deepholm
Deepforge the Elder 27,69 Stonehearth
Stonebrand the Elder 49, 54 Temple of Earth
Twilight Highlands
Darkfeather the Elder 51,33, Thundermar Ruins
Firebeard the Elder 50,70, The Dunward Ruins
Vashj'ir
Moonlance the Elder 57,86, Biel'aran Ridge
Värdinna på Fantasy
Något att tänka på för dom som aldrig har questat i vashj'ir är att ni behöver göra ett par quests så att ni kan andas under vatten. Orkar ni så kan ju även questen upp till sjöhäst mounten vara värda att göra, men funkar ju att ta sig fram endå, antingen under ytan eller ovanför med flygande mount 
Just för den Elder som är i Vashj'ir så räcker det gott och väl att flyga ovan vattnet och sedan dyka rakt ner på NPCn (gör första questen för att komma till Vashj'ir/ta portalen dit, simma till ytan och flyg därifrån till rätt område). Man hinner ner till botten utan water breathing buff och sedan bara ta sin HS därifrån. Annars går det ju att köpa en sån buff på AH om man vill vara på säkra sidan.
Biel'aran Ridge är i södra delen av Shimmering Expanse, NPCn i fråga står på norra delen av den nedersta platå man kan se på kartan.
Värdinna på Fantasy
Jag skulle göra Lunar festival quest men fattade inte vart jag skulle gå
Googlade på det o så stog det att de skulle finnas utanför stormwind, men när jag kom dit fanns inget där. Fattar nada 
#4 Finns en bit ner för vägen på vänster sida, precis bakom de första träden. Det finns fyra röda flaggor som "visar vägen" samt två stora ljusstrålar på platsen och några få NPC.
Är det den första questen du menar? Den där hen ska prata med en Lunar Festival Harbinger?
Värdinna på Fantasy
Nej man skulle smälla några raketer o så va det nåt mer, men det stog inte vart man skulle gå. Jag vet inte, jag är nog lite n00b kanske 
#6 Det är på precis samma ställe. Du får köpa rätt sorts raketer (kolla questen) av en NPC på området och sedan går du till de avfyrningsramper som står i en cirkel runt den största ljusstrålen. Det finns två olika sorters ramper som tar olika sorters raketer. Ramperna ser ut som små mörka rör. Högerklicka på raketerna när du står intill rätt sorts ramp så skjuts raketen iväg.
Värdinna på Fantasy
Okej, ska prova det!