World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettalliance
Läst 1921 ggr
Gurky
2012-02-14 00:42
0

Letar server

Någon som kan tipsa om en bra server. Vill flytta min hunter (A) från Outland iom att det är 1h+ kötid på kvällen och folk är så extremt dåliga på att spela (majoriteten är tyvär helt efterblivna).

Så det jag letar efter är en server som har vettigt folk, inga kötider och där det inte tar flera timmar att hitta ett PuG som wipar och sen bara disbandar.

Emmieline
2012-02-14 09:18
0

har en horde på outland so i feel with ya. hatar att vänta på att komma in.  tyvärr så dom jag e på e lite för wierda =) men jag kör aldrig pug så jag kan inte rekomendera nån.(kom till Shattred hand iaf=P)

Frida
2012-02-14 13:40
0

Alonsus - ligger runt några minuters kötid. Kan inte minnas att jag väntat över 20 minuter någonsin för en PUG, inte för random HC i alla fall. Som DPS får hen dock godta att det är en viss kö oavsett server. Sen är det ju så att byta server inte avhjälper alla problem när vi numera har serveröverbryggande LFG-system. Så håll även koll på vilka servrar som hänger ihop med Outlands så du inte hamnar i samma "svarta hål" igen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Gurky
2012-02-14 15:24
0

Använder aldrig LFG iom att jag aldrig kör dungeons utan bara raids. Hur är Alonsus raidmässigt?

Frida
2012-02-14 15:45
0

Har aldrig använt LFR. Men det jag har hört av andra i guildet som testat på det har det tydligen varit piece of cake. Inte hört något om ovettiga kötider heller så utgår ifrån att det är bra på den sidan med.

Ska vi prata raiding överlag så är serverns bästa raidingguild (givetvis Alliance) 45:e bästa i världen. Jämfört med Outlands bästa som ligger på plats 50 (och då Horde). Flört

Värdinna på Fantasy

Gurky
2012-02-14 20:58
0

Ja LFR är ett skämt, behöver ju inte ens följa taktikerna för att spöa bossarna. Det som jag menade med att det tar tid att få ihop ett raid är att det finns i princip inga tanks/healers på Outland. Senast jag joinade ett raid så tog det mellan 2-3 timmar för att hitta tanks och healers vilket inte är så kul. Så hur är Alonsus PuG mässigt? Ser man många raids is trade tex?

Frida
2012-02-14 21:12
0

#5 Oja, men fok tycks sätta väldigt mycket tilltro till ilvl. Vet ju förstås inte hur mycket utfrågningar de gör därefter. Men det är alltid någon som letar folk till någon raid, gamla såväl som nya.

Värdinna på Fantasy