World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1821 ggr
[Trojasmatte]1
0

Ominstallera spel

Hej allihopa! Jag ska installera wow på nytt men jag har ett problem. Jag köpte Lich king via battle.net och jag vet inte var jag kan installera det igen. Någon som kan hjälpa mig? :)

Frida
0

Du borde kunna ta ner filerna från battle.net igen via din inloggning.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ladydragon
0

som 1# sa borde inte va några problem att hämta hem installationsfilerna om du loggar in på ditt Battlenet konto

har själv gjort så flera gånger då min ääh tappat orden den där grejen som läser cd och dvd skivor i datorn vägrar att fungera korrekt

KlyX
0

Nu hjälper detta inte dig, men med wow kan man bara kopiera mappen och flytta från dator till dator.

KlyX
0

Instället för att installera med skivor då.

Ladydragon
0

3# nee det där går väl inte man måste ju installera spelet Obestämd

och någon installationsfil tror jag inte ligger bland WoW filerna efter man har installerat det

Ladydragon
0

va tvungen att dubbelkolla det här….

http://us.battle.net/support/en/article/uninstall-reinstall-instructions-for-patching-issues

Support sidan för WoW…enligt den så ja man måste ha installationsfil och köra den för att kunna ominstallera spelet

funderar på om du tänker på att man kan föra över Patcherna och addon foldrarna för att det ska gå snabbare 
och ja det kan man ju göra

Gurky
0

#1 Hur menar du? Det är ju bara att installera antingen där det installeras per default eller i den mappen som du själv väljer att installera WoW i.

#5 Man kan spela WoW utan att ha det installerat, bara man har mappen. Dock så kommer man inte kunna patcha.

Frida
0

#7 Frågan var ställd så som att var hon kunde hämta filerna igen för att kunna installera spelet. Inte var på datorn det ska installeras, även om det kan tolkas som så.

Värdinna på Fantasy

KlyX
0

Jag lovar, kopiera mappen funkar felfritt utan nån installation. Och patchning fungerar det med.

Jag har gjort det själv 4-5 ggr nämligen.

[Trojasmatte]1
0

Löste det :) Tack allihop!

Ladydragon
0

9# efter lite googling så blev jag inte ett dugg klokare

men jag tycker det låter rätt skumt att det går att bara kopiera mappen

själv så tänker jag inte göra på det viset utan ominstallerar med en exe fil

Frida
0

Det fungerar utmärkt att bara flytta hela WoW-mappen. Har gjort det själv flertalet gånger när jag har formaterat om datorn eller bytt dator.

Värdinna på Fantasy

KlyX
0

#11 jag tyckte med det lät skumt när jag hörde det första gången. Jag har också ominstallerat en gång, men då var det för att det krashade ofta.

Annars är det ju tidsvinsten som är det fina med mappkopieringen.