World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 3183 ggr
thexclub
1

Noob händelser

Jag tror att vi alla någon gång gjort rätt newbie-saker när vi spelat, tänkte att vi kunde berätta om det här.

Min största n00b händelse:

1. Efter att ha spelat Alliance hela dagen så bestämde jag mig för att göra Warsong Gulch med min Horde hunter. Det gick väldigt dåligt för oss, allys cappade flaggan två gånger och vi kom inte ens i närheten av deras. När de tog flaggan för tredje gången fick jag en total blackout och trodde plötsligt att jag var ally. Alla förutom jag och orcen som tagit vår flagga var upptagna med att slåss i mitten, och jag hade lätt kunnat döda honom och ta tillbaka flaggan. Gjorde jag det? Nej, jag var helt övertygad om att vi var på samma lag så jag sprang bredvid honom hela vägen till deras flaggrum och när jag insåg vad jag höll på med så var det redan försent. Värt att nämna att hela BG-gruppen var rätt arg på mig efteråt.. hehe.

När jag började spela visste jag dessutom inte hur man använde kartan så jag var vilse i Undercity i drygt en timme innan jag lyckades hitta ut..

the vanity, it becomes insanity

[Theriss]
0

haha gött. har också trott att jag är nån jag inte är =P Glatt rusat in bland fiender för att jag trott de är mina kompisar…

En gång när min guild var i ICC och vi kom till Lady deathwhisper, gjorde jag en liiten tabbe… Alla var redo och sa att då kör vi, och jag rusar fram till Lady deathwhisper. Grejen var bara att vi inte rensat rummet än… =P eftersom vi gjort bossen flera gånger innan visste jag hur man gör egentligen men det var totalt stillestånd i min hjärna just då. Sen är min guild duktig så de klarade bossen i alla fall och alla bara skrattade åt mig där jag låg död, men det var ändå lite pinsamt =P

MarajLowajz
1

Kanske inte en tabbe men en rolig grej:

Körde ICC10 och var på Rotface, healing druid (före patch 4.0.3). Så vi stod där och hade wipe-festat 4ggr och alla började bli trötta. Så just precis när alla hade kommit innanför dörren, buffat upp, tanken hade fixat sitt gear och allting var klaffat och klart. Så fick jag bara lusten till detta:

* Strippa naken
* Gå tank-form
* Skrika i venten: RHANOOOORIIIIIIII (min druids namn)
* Se på när alla dör och bara asgarva

Var inte sååå populär efter det men guildet hade asroligt och pugsen var asförbannade :P

Lite Jenkins-stil men mycket roligare :3

Sen så var jag online i måndags innan min game-time gick ur, levlade min allypally och ville ha en portal från darnassus. Nu är det så att jag har spelat Horde i nästan 1.5 år och det var första gången jag rolla en ally sen början av TBC tiden.

Så stod där i godan ro och skrev lite fint i  /2: LF Mage to portal me from Darnassus to UC. Eftersom jag skulle bli boostad i SM

Men det var ju inte förrän 5 min efteråt en guildy whispra: Honey, you're on allyside now, not horde! Och ja, sen hade ju dom roligt.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Hayley
0

#2 lol vem har inte sprungit in hos fienderna och trott att dem var ens kompisar ^^

Har en hunter på alliansen och en warrior i hord. min warrior känns sådär men jag lvl henne med en kompis, dock glömmer jag av knapparna lite ibland, specc i instanser.. lite halvpinsamt när jag helt plötsligt får för mig att jag är min hunter och faktiskt tror att jag står o skjuter på fienderna, eller tar åt mig äran för att dödat en mob när jag stått åt fel håll men inte fattat.. hehe..inte lätt med kort minne och samtidigt spela två olika karaktärer på samma dag…

MarajLowajz
0

#3 Nej det är inte lätt ibland! Men det värsta tycker jag är när jag tankar med min DK och helt får hjärnsläpp och tror jag healar och börjar leta efter Rejuvination och Lifebloom på actionbarsen.

Men det bästa är när jag healade med min priest med en kompis som tankar och overdps'ade en nydingad rogue som gjorde 1.4k dps. Själv gjorde man 1.7k med en healing priest med healing gear. Var ganska roligt och roguen blev asförbannad.

Det är nu man kommer på sig att man har för många characters att spela på…

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Pose-idon
0

Haha första gången jag spelade, var en Human Warrior lvl 4 så lyckades jag ta mig till Redride mountais. Självklart kunde jag inte komma tillbaka och skapade en ny char. Cool Sedan gick jag vilse i Stormwind också. Oskyldig

//Elin

MarajLowajz
0

Haha, lyckat med att komma ända bort till Redridge med en lvl 4!

Vilse i SW? Hur kan man göra det? :P Det är ju asenkelt att hitta där, fast jag tycker orgrimmar är bra mycket snyggare än SW efter Deathwing släpptes lös :3 Horde FTW always

-Albert Einstein

Hayley
0

#5 lol jag har spelat i två månader (lvl 34) och går fortfarande vilsa i SW ^^ å andra sidan har jag ett lokalsinne som en bäver i en centrifug….

kartan är min bästa vän, ALLTID :P

Loveofmylife
0

Jo det där har jag varit med om, var med min guild i ICC och min lilla gnome rogue hoppar glatt runt med sprint och stealth from, sedan attackerar vi första bossen, och jag tycker jag förlorar hemskt mycket HP, för det brukar jag ju inte göra. plötsligt hör jag hur min raid leader säger till mig i TS '' Lilan it's only the tank that can stand infront of the boss'' och självklart så vänder jag min skrämbild uppåt och ser att jag står framför bossen, woop så hoppar jag bakom honom, samtidigt som jag förskte förklara att gnomer är så små och inte kan se vad som är fram och bak ( det gick inte så jätte bra eftersom jag skyllde på benen och att hon måste ta isönder hälsenorna först, och bossen har ju inga hälsenor! ) jag tyckte dock det var en helt perfek förklarnig men hela raider börja skratta jätte mycket, och vi wipa Oskyldig

Pose-idon
0

Jag visste inte att det fanns karta först! Flört

//Elin

Sigrun
0

Jag var på min ally druid, (inann TBC) och jag skulle till redridge mountains, så somnade jag till och nån minut senare vaknade jag till av att hon blev attackerad, så såg jag att jag sprungit rakt in i några vakter vid ett torn. Jag sprang tillbaka och hämtade kroppen riktade in henne rätt och sedan somnade jag IGEN! VAknade igen av att hon vart attackerad och då var jag i crossroads :P då tänkte jag: " det är nog bäst att jag går och lägger mig"…

Numera spelar jag bara Horde och det händer ju ibland att man försöker springa in i horde städerna när man kör ngn allly char eller att man försöker ta sig till horde camps :P

[Busflickan]
1

Jag har två noob berättelser att berätta om min första hunter. Jag tyckte det var väldigt kul att spela på henne men jag tog det såååå lugnt och var inte som andra att dom ville levla hur fort som helst. Jag vad medlem i en guild och en i guilden frågade mig varför jag inte var i outlands ännu. Jag var level 60 då. Jag svarade att jag varit lite i outlands och att jag nu skulle dit igen eftersom han rekomenderade att jag skulle dit. Men jag hade uppfattat fel. Jag trodde det var badlands eller blasted lands han menade.

Jag var i blasted lands och sprang runt och undrade vad jag skulle göra och såg plötsligt portalen. Oooh vad är det där undrade jag och gick igenom. När jag kom fram till andra sidan tappade jag hakan. Wooooow. Tog upp kartan: Whaaaaaaaaaaaaaat? Det är ju en helt ny värld här!!! Var första gången jag såg flygande mounts då med.

Sedan i level 75 upptäckte jag att jag har magiska pilattacker…..syrran som fick mig att börja spela hade lagt ut attackerna på mina actionbars och jag hade råkat använda dom ibland men trodde bara dom skulle vara där. Så jag hade för det mesta stått och skjutit och skjutit med vanliga pilar :P

Jummie
2

Jag kunde för mitt liv inte finna platsen Azeroth.
Nuff said.

Rumblebee
0

jag har inte gjort så grova noob misstag, inte som jag kan komma ihåg (förträngda minnen kanske? Tungan ute). Men något som jag helt klart kommer ihåg är när jag, med min allra första gubbe någonsin, en tauren warrior spelade och hade så kul, och kom till level 20 eller något sådant, och mötte på en annan spelare i chatten som undrade vilken specc jag var, och kommer inte ihåg så noga då det här hände i gamla goda vanilla wow, men i stort sett löd konversationen så här:

''Men vadå specc? Vad är det?'' undrade jag…Spelaren: ''vilket träd spenderar du dina talentpoints i'' Jag: ''Talentpoints? Vad är det…?'' Så ja.. kort och gott… jag var en level 20ish warrior som aldrig använt en enda talentpoint :P

Jag kommer även ihåg när jag hade gjort en night elf druid och gjorde min första instance någonsin (DM), och en grön sak droppade… Och jag var helt nollställd på vilken knapp jag skulle trycka på, greed eller need.. För jag satt och tänkte som att 'greed' det betyder ju girig (som egentligen är greedy på engelska), vilket jag skäms lite för, då jag annars är skapligt bra på engelska, men jag fick verkligen inte ihop det, hur jag kunde klicka på både 'Behöver' och ''Girig', för det var så jag läste det, så jag lät ju bli att trycka alls tills dess att tiden rann ut.. Sedan nästa gång en sak droppade som man skulle rolla för, så frågade jag helt enkelt, och fick då lära mig om det lilla krysset, aka 'pass' om man inte vill ha saken i fråga :P

Banankaka320
1

Tryckte alltid på "need" och fattade inte att det påverkade andra >.<

Ribessa
0

#14 - Hahahha Ninja :*

Nathile
2

När jag var level sju och levlade en undead chick i Tirisfal så råkade jag springa lite för långt och kom till gränsen mellan Tirisfal och WPL. Sprang tills jag såg en stor björn komma springandes och trodde att det var en druid i börnform. "Hej kompis!", tänkte jag. Och dog. Skyller på att det var min första gubbe någonsin.

Det dröjde ett bra tag innan jag förstod att alla monster inte var aggressiva utan att det faktiskt fanns neutrala mobs. Jag slog på ALLT jag sprang förbi. Tog ett tag för mig att ta mig någonstans kan jag ju säga. Blev också skiträdd för Gordo (tjockisen med blomster-questet) när han kom springandes mot mig första gången.

Det tog mig ett år att bli level 70. Detta var alltså i TBC. Jag satt och fiskade vid strandkanten nedanför Ratchet och sålde sedan fisken i AH. I flera månader alltså. Blev verkligen rik på att sälja den där fisken.

Blev intvingad av mina två kompisar i min första bg. AB. Jag satt nästan och grät för att jag dog så mycket. Trodde att det skulle kosta otroligt mycket pengar för alla gånger jag dog och att de andra satt och skrattade åt mig. Mina fiskpengar. :(

Det ovan var ungefär fem år sedan. Nu på senare dar var min största miss att råka buttpulla med Starfall. Och att råka stå och hela mig själv medans alla andra dör. Silly me. :)

Emmieline
1

när jag började spela, spelade jag på en night elf hunter, och en av mina kompisar boostade mig och en till o deadmines, och både jag och roguen(den som var den andra) vi liksom bara gick och dog hela tiden för vi agggroed dom vi fattade inte va vi gjorde för fel förren våran booster sa att vi inte fick gå fram till mobsen innan hon hade dödat dom xD

sen engång när jag hade gått över till horde, så skullle jag till WC, och såg allys där och skriver i generalchatnen" horde at WC!!!" snacka om att folk skrattade åt mig xD och innan jag fattade va jag hade sagt för fel så skrev min kompis till mig "du menar nog ally's va? för du är horde" xD

rulda
0

Haha fick ett gott skratt av att läsa era inlägg. 
Det där med att gå vilse… well been there done that.
Första gången jag var i IF med min lilla gnome (första char) hamnade jag på tåget till SW, då började jag nästan gråta för att jag kunde inte hitta tillbaka till mina quests.

Jag sprang runt med min mage och ville använda plate, för då skulle jag ju inte dö så mycket, och dom gråa grejjerna var ju så bra mycket snyggare än dom gröna….
SP och int viste jag inte va det vara, samlade på strenght och agility istället. Ni kan ju gissa hur dödlig min mage var?

Som tur var blev jag "adopterad" och inslängd i en guild som visade mig att man kunde ha katter som pets och att det fanns en dungeon som hette dead mines.

Jag saknar nästan min nybörjar tid, då kunde jag skylle på att jag var nybörjare när jag klantade mig.

Jag gjorde en holadin, tyckte det var skitkul att heala, mitt problem är att jag alltid glömmer bort mig själv, så jag dör. Sen dör alla andra…

Ett tag blev jag portad från vissa raider med guildet, inte på grund över min dps eller hur jag hanterade bossarna. Utan för att jag alltid var den som råkade skutta lite för långt, ramla ner från stup, aggra bossar utan att ens veta hur….. Ja spelet har någonting emot mig ibland och wow tycker inte om Gnomes!
Men jag har roligt i alla fall :D

KlyX
1

Jag fattade inte att det fanns en autorun knapp i början, la en hammare på "springa framåt knappen" för jag fick ont i mitt finger.

Frågade efter vägen till orgrimmar från mulgore och fick en bra beskrivning. "thank you so much" svarade jag

np m8 sa han

Jag ba "vafasen ska d betyda?"

indaa
0

haha för mig måste de vara (händer fortfarande ibland) dom gånger i dungeons / raids då jag tror att jag stealthar, men tydligen har jag glömt klicka knappen, så jag "smyger" fram till fienderna och pullar stora mobs och fattar inte vad som händer, haha.

en annan gång gick jag vilse i orgrimmar, sprang runt i en timme tills jag blev så sur att jag raderade min char. </3

eller när jag började spela wow, jag kollade ingenting på hur bra gearet var utan jag gick efter vad som satt snyggt på henne, hahaha..

Sion81
0

Haha, en del av dom här grejerna låter så bekanta att jag undrar om jag var med på ett hörn. :p Annat har jag garanterat gjort själv.

Något jag återkommande lyckats göra med min hunter, även efter flera ÅRS spelande, är att felklicka på mobsen så autoshot kom igång när tanken bara var att få dom i fokus så att säga. Orsakat X antal wipes på det sättet. Lyckligtvis har dom flesta bara garvat åt mig när jag förklarat saken. :p

Gurky
0

Förra veckan lyckades jag med att ninjapulla med min hunter, blev distracting shot ("C") istället för hunters mark ("V") på Aliazabal. Enda gången efter 6 års spelande som jag lyckats med något huntardigt :p

Har även hänt att jag råkat ha PvE specc när jag har joinat arena (kör oftast 2x specc, tex 2x marks, 2x arms, 2x resto etc).

Sion81
0

En annan grej jag gjorde var när jag tankade med min druid och totalt glömde bort att gå bear. Där stod jag som en idiot och veva med min mace. Det fick jag höra länge om från mina guildisar sen. xD

Jummie
0

Jag levlade Blood Elf som första char och då springer man ju neråt till Ghostlands såsmåningom, så jag räknade ju med att man skulle neråt en gång till.. Inte heller förstod jag varför jag dog så jag försökte suicide run:a genom EPL, detta pågick en stund tills en guildmate frågade vad fasen jag höll på med :)

Strax därefter var jag vilse i UC i 4 timmar innan jag blev frustrerad och raderade min char. Utan en tanke på att använda HS :)

Awit
0

Jag körde en dungeon för länge sen och när vi hade klarat den så sa någon "Gr8 job" och jag fattade ingenting, trodde den sa "Grottjobb" eller något, och förstod det inte förrän någon annan sa det och jag testade att säga det "högt" (irl) och då förstod jag :3

Sen har jag också trott att allting kommer attackera en och fattade inte att de "gula" mobsen var neutrala :'3

Och sedan när jag spelade typ min första BG så tog jag flaggan och mountade, tappade flaggan, mountade, tappade flaggan och förstod ingenting… Någon annan tog flaggan sen och sprang iväg och då förstod jag :)

Jummie
0

#25 det med flaggan gjorde jag senast igår, dock bara en gång.. ;)

[Geekinblack]
0

Hahaha f*n vilken kul tråd xD man tror att man är den enda i världen som gör fula misstag ibland xD

För ett tag sen skulle jag köra några dungeons och var jättetrött så när jag telades dit så sprang jag bara rakt fram och ut bland mobsen xD det roligaste var att jag gjorde d 3 ggr… i rad… :P

lär väl tillägga att (som ni nog vet) ibland när man tar random dungeons blir det samma flera ggr i rad och det var väl det som hände och jag hade ju redan tagit och gjort questerna så… jag bara sprang på halvt i sömnen på automatik xD random personerna jag spelade med var inte så väldigt glada :P