World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikett: allmänt
Läst 1340 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Metagamet i WoW just nu?

Nu med den nya "scroll of resurrection"-kampanjen tänkte jag levla en gubbe tills jag tröttnar och sedan skicka upp den till 80. Men jag har dålig koll på metagamet och undrar lite vilka klasser som ses som bättre och sämre just nu?

1. Vilken är den bästa/sämsta healern, och i vilket sammanhang?
  2. Vilken är den bästa/sämsta dpsen, och i vilket sammanhang?

Hade varit kul om ni gav er åsikt :).

Gurky
0

1. Tycker att pala är generellt sett den bästa healern, både i pvp och pve. Druid är helt klart dom sämsta i pve och pvp.

2. Tycker dps är rätt så balanserat. Vissa är bättre på en del fighter, medans andra är bättre på andra.

[Highonbluetomorrows]
0

Hehe, jag gjorde faktiskt en pala, men lät honom bara bli level 30 då jag tröttnade.

För att byta till…… en drood.

Får fixa upp palan till 80 så jag slipper levla med den. Druid är dock rätt kul att levla med imo.

Tack för ditt svar :)

Gurky
0

Dock så är MoP på ingång (gissar på max 3-4 månader). Välj den klass som du tycker verkar roligast (kolla upp nya talents etc för MoP). Så skulle jag välja iaf - hur kul är det med fotm egentligen?

Qalaspuff
0

För bästa healer skulle jag lugnt säga Shaman, Holy paladin har inte så bra AoE i PvE, men är såklart bra i PvP. Håller med om att Druid inte är så mycket att hurra för, men de kan vara bra om den som spelar karaktären vet vad denne håller på med! (:

Hunter och Frost DK är de jag har sett ofta med hög DPS i raids och dungeons, men sen beror det såklart väldigt mycket på vem som spelar, gear och dylikt. I övrigt är det väldigt balanserat. Arcane mage är också en klass/spec som brukar toppa DPS listorna frå vad jag har sett och själv erfarit. Även frost mage för PvP kan vara riktigt jävligt att överleva, men det beror fortfarande på vem som spelar! Skrattande