World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettreputation
Läst 7376 ggr
FerretCrow
0

Oracle ägget

Har totalt köpt 6 ägg fråm oracle´s och tamme tusan så har jag bara fått 1 ägg gula och sedan fått alla fem sakerna som mount och pets =)

snacka om gris tur =)

Måste få skryta lite då jag sällan har tur i spelet Flört

Frida
0

Visst är det trevligt med sådan tur. Har själv bara fått äggula en gång och resten pets men än så länge ingen mount. Börjar dock få slut på alts att skicka petsen till så nu börjar mina guildkamrater få känna frukten av mitt väntande på en mount.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
0

#1 jo jag har ju fått allt nu så jag lär inte köpa det mer iaf =)

Morningstar
0

väntar på min första fortfarande. 5 dagar kvar.

rulda
0

en liten fråga. vart och hur kan man köpa dessa ägg?

FerretCrow
0

Du köper dom hod oracles i Sholazar Basin men du måste vara Revered med dom för att få köpa ägget.

rulda
0

ok :) nu lärde jag mig nå nytt igen :) händer varje dag på det här spelet :D

FerretCrow
0

#6 ja man blir aldrig full lärd =)

Morningstar
0

Hepp, det blev en kobra pet denna gången, får hoppas på en mount nån annan gång.

Nostie
0

Får jag bara fråga en sak, hur går man upp i rep med The Oracles? När jag är i deras by i Sholazar Basin har jag inte quests att ta..

Så kort och gott, hur ökar man sin rep där? (jag är friendly med dom)

FerretCrow
0

om jag inte minns fe är man tvungen att döda en boss liknande gubbe och efter det får man välja oracles eller frenzy heart´s. rätta mig om jag har fel nu.

Morningstar
0

#10 Korrekt. In i en grotta i Sholar Basin.

Frida
0

#9 Både #10 och #11 har rätt. I och med bossen kan du vid ett stadie i ftghten välja att döda antingen en mob som är knuten till Oracles eller Frenzyheart, så du ska helt enkelt döda den mob du inte vill samla rep med. Jag minns dock inte riktigt hur det var men om du är friendly med endera faction borde du redan ha gjort ett val. Annars är det som sagt bara att ge dig på bossen och välja sida.
För att dock få ut mest av ditt questande/achievements/rewards föreslår jag att du blir exalted med Frenzyheart först för att sedan ge dig på Oracles. Detta för att du nästan garanterat får den önskade rewarden från Frenzyheart vid första försöket samtidigt som du då inte behöver vänta ohyggligt länge med att få achievementen Scholazar Merceanary om du inte skulle få mounten från Oracles relativt tidigt (vilket inte är särskilt troligt, inte omöjligt förstås men lita inte på turen).

Värdinna på Fantasy

Hedgeborn
0

Ja själv har jag slutat köpt ägget. om jag råkar komma ihåg det när jag är i faggorna och farmar kan jag dyka ner och köpa ett men orka hålla reda på sånt:P sen vill ju jag ha en riktig drake från SMV;) fast måste nog säga av dom nya är nog den gröna proto snyggast. mitt problem är att jag orkar fan inte farma rep på någon… har revered så jag kan köpa ägget på en av 3 änsålänge, men snart har man 4 x 80 så orka repfarm=/ samlra hellre lite rep då och då för winterspring sabern el, som sagt SMV för orginal drake;)

FerretCrow
0

som sagt har jag ju fått allt som går att få från ägget men köpte 2 till efter det och tro ni inte jag fick mounten igen och även en white thickbird igen hihi

Frida
0

#14 Grr, somliga har lite för mycket tur ibland Flört

Värdinna på Fantasy

FerretCrow
0

#14 haha ja men det är det enda jag har tur med i spelet oxå hihi

Frida
0

Skam den som ger sig, efter många ägg och en väldans massa Tickbirds (alla i guildet, inklusive alts, har numera en tack var mig) så fick jag idag äntligen den gröna draken! Men jag måste säga att den är inte särskillt vacker att titta på Obestämd

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

Måste bara få fråga va de är för ägg du pratar om?

Frida
0

I området Sholazar Basin (i Northrend) finns det ett litet grodliknande folkslag som kallas The Oracles. När man har blivit revered med dem kan man köpa ett ägg som tar sju dagar på sig att "kläckas". När ägget kläcks kan man antingen få en mount, en av två olika companions eller egg yolk (äggula). Man kan bara köpa ett ägg om gången vilket gör att det tar sin lilla tid innan man med säkerhet får det man vill ha (dvs mounten).

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

`Hur ser den mounten ut?

Psyflex
0

Sen tänkte ja på en sak till hur skaffar man sig revered hos the oracles på snabbaste sätt och finns de någon tabard för dem?

Frida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Man gör daily quests och de har ingen tabard som ger en extra rep i heroic instanser. Hur du startar questkedjan kan du läsa på WoWwiki(jag rekommenderar fortfarande att man börjar med Frenzyheart och sedan går över till Oracles).

Green Proto-drake ser ut som följer:

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

Ok men vad jag nu gjort är att göra klar alla questar där men jag kan inte göra dailys där :S

Frida
0

#23 Läs #10-12 här ovan så vet du hur du ska gå tillväga.

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

Tycker att det är tråkigt att de bara finns 3 daily questar att göra.

Frida
0

#26 Ja, men det är ju olika quests varje dag (förutom en som är samma hela tiden). Så det ger ju lite variation och man vet aldrig vad man kommer få för quest just idag.

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

Den där som är samma hela tiden får man rec för den?

Frida
0

#28 Du får rep för alla tre daily quests hos The Oracles

Värdinna på Fantasy

Gilla
0

får bara en massa förbannade …pets.
Trodde aldrig jag skulle säga det ;o) (har 76 o har numera även det söta rådjuret :o)

Psyflex
0

Tycker de är synd att det bara ska ska vara 3 qustar hos The oracles då kommer de ta år och dar innan man är klar där.

Frida
0

#31 Nej år är att överdriva. Gör man alla tre questarna varje dag tar det inte mer än drygt fyra veckor att gå från friendly till exalted.

Värdinna på Fantasy

Smurf4n
0

Hej jag har ett problem och undrar om någon av er vet hur jag ska gå till väga. Jag har gjort alla questar i Sholazar basin och dödat bossen så jag fick välja att döda antingen den från oracles eller frenzy. Jag valde att döda den från frenzy och blev friendly med oracles.. men jag kan fortfarande inte göra någon daily quest hos dom :( vet inte hur jag ska gå till väga för att få det att funka. Hoppas att någon här vet :)

Frida
0

#33 Tog du emot questen från Jaloot efter att ni dödat bossen?

Värdinna på Fantasy

Smurf4n
0

Kom inte någon quest alls där inne :S

Frida
0

#35 Hade du questen "A Hero's Burden" innan då? För det hjälper inte att bara döda bossen om det är första gången du ska välja mellan Frenzyheart och Oracles.

Värdinna på Fantasy

[Sephrenia]
0

Jag får bara massa pets :D

lovewolf
0

Jag fick mountet på mitt första ägg, gissa om jag blev glad!

Men vad är det för äggula som ni snackar om?:S jag har aldrig hört något om nån äggula:S

lovewolf
0

*dublett*

[Sephrenia]
0

Aged Yolk - Gammal ägg gula - du får kanske 5 st i ett ägg och används som vanligt käk, en av ägg dropsen.

puttep
1

Jag har ett riktigt stort problem!

Jag har gjort alla Quests, men kan inte göra dailys? ingen aning om vad jag ska göra. jag är honored och har gjort 4434 / 12000.

Hjälp!!

Gurky
0

#41 Då har du väl redan gjort dom som du kan göra för dagen?