Hjälp med warlock
Hejsan allihopa!
Håller på att lvla min första warlock och tror att jag e helt ute och cyklar :S
Den är i lvl 56. Någon bra guid eller någon som vill hjälpa mig med rotation m.m.?
#0. Varför tror du att du är ute och cyklar? Dålig dps eller något annat?
Jag har uppfattat det som att warlock är rätt "svaga" i metat och då i synnerhet under leveling (har dps-mätare och det är sällan en warlock kommer upp i bra dps i dungeons) men jag kan ha helt fel. Kanske ändras i mop, om det nu är så.
Ja, precis! Ligger alltid längst ner på listan i dps.
Warlocks suger verkligen i dps när man levlar upp dom. När du börjar komma över lvl 75 så ska du se att dps'n blir lite bättre då mobsen har mer liv och dina dots kan ticka lite mer. Vad kör du för specc och vad har du för rotation just nu?
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Rotation vill jag gärna ha hjälp med! Minns inte riktigt vad jag kör. Kan kolla sen när jag har möjlighet. Jag kör demo.
#3. Ok, eftersom ¤4 verkar hålla med mig om att warlocks gör lite skada i allmänhet så se helt enkelt till att göra så rätt du kan med rotation och talents - och om du fortfarande ligger sist på dps så skitsamma ^^. De ska få en del förändingrar i MoP som kanske gör dem mer kompetativa.
Det enda man gör i princip när man kör dungeons med locks nuförtiden är dotta och sen kör du shadow bolt, på bossar som tar lite längre tid så dottar du upp allt du kan och sen shadowbolt. Läs igenom dotts du har som ger mest skada ju längre tid bossen är vid liv - den ska du använda vid bossfights.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Warlock är den mest *krångliga* av alla klasser att spela tycker jag. På took för många procs som ska klaffa och som man ska hålla reda på.
Kanske därför man sällan ser dem nuförtiden.
Din rotation består ju nästan av alla spells beroende på situation.
Jag levlade en till 85 men deletade den senare för den var så boring och krånglig.
men lyckat till med din :)