World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 3648 ggr
Whazi
0

WoW-spelare

Hejhopp!
Jag håller på att göra en undersökning i skolan angående spel och spelvanor och har valt att lägga fokus på WoW. Därför skulle jag verkligen uppskatta om du tog dig din tid och svarar på följande frågor Glad

- Ålder
- Kön
- När började du spela WoW?
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela?
- Varför spelar du WoW?
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel?

RosaKiwi
0

- Ålder - 25 (på måndag)
- Kön - kvinna
- När började du spela WoW? - Det minns jag inte riktigt 09 eller 10
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela? - Det varierar jätte mycket. Vissa veckor kan jag ägna flera timmar om dagen och andra bara ett par timmar om dagen. Beror helt på väder och vind =)
- Varför spelar du WoW? - Kul tidfördriv =) Det är ett intresse precis som att kanske spela fotboll, samla frimärken m.m. Det handlar även om att man träffar folk över nätet som delar samma intresse.
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel? - Vet inte riktigt. Jag har inte spelat så mycket spel. Utan jag spelar Left 4 Dead 2 och WoW.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Qalaspuff
0

- Ålder: 16. (17 första juli.)
- Kön: Kvinna/tjej/flicka - whatever.
- När började du spela WoW? Slutet av -09 tippar jag på, kan vara -10 också.
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela? Det varierar väldigt mycket, jag har hästar att motionera också och jobbar/praktiserar dessutom på dagarna. Ett par timmar om dagarna, oftast mer då man är ledig och på helgerna.
- Varför spelar du WoW? Jag gillar spelet i sig, rollspelar en hel del och har 'träffat' en hel sjyssta människor med liknande intressen. Jag läser en hel del fantasy böcker också och den lore som WoW har är ganska intressant. Precis som #1 är det som ett tidsfördriv för mig, det är inte alla dagar vädret är bra nog för att man ska vilja fara ut med någon häst. =D
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel? Mycket folk, skulle jag väll vilja säga. Har iofs inte spelat speciellt många spel, Diablo 2, snart Diablo 3, och WoW är i stort sett de enda spel jag spelar just nu.

Frida
0

Ålder: 25

Kön: Kvinna

När började du spela WoW?
December 2005

Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela?
Det varierar väldigt mycket. Just nu har jag inte spelat sedan januari men när det va "som värst" för några år sedan så kunde jag lätt ha igång spelet hela dagen utan att logga ut när jag var tvungen att göra något annat så att jag snabbt kunde kolla till spelet när jag fick tid över. Skulle säga att ett normalfall för mig när jag spelar landar på 20-30 timmar i veckan.

Varför spelar du WoW?
Det finns så mycket att göra i spelet att det aldrig riktigt blir tråkigt på det sättet som ett vanligt spel blir efter ett tag. Du blir liksom aldrig "klar" och spelet förändras hela tiden. Sedan är det för mig ett väldigt socialt tidsfördriv. Jag spelar sällan själv utan oftast alltid med vänner och de gånger vi inte gör något tillsammans i spelet så sitter vi oftast och pratar via TS eller guild chatten medan var och en springer omkring i Azeroth på sina egna äventyr.

Varför är det att föredra framför andra onlinespel?
Detta är en jättesvår fråga att svara på eftersom det är väldigt stor skillnad på vanliga onlinespel och ett MMORPG som WoW är. Ska jag jämföra med andra MMORPG (bara testat ett fåtal andra) så föredrar jag WoW för att jag gillar miljön, spelkontrollerna och all den lore som omger spelet. Jag har ju även varit med nästan sen start och sett hur spelet har utvecklats.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Whazi
0

Tack för att ni svarade :D

[Highonbluetomorrows]
0

Är undersökningen avslutad eller vill du ha fler :)?

Whazi
0

Ja det är den, men tack ändå :)

Emmieline
0

Ålder: 24
- Kön:kvinna
- När började du spela WoW: 2006 juli
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela: ca 100timmar kanske mera
- Varför spelar du WoW: mina vänner och bekanta spelar och roligt att prata med folk och göra meningslösa saker som att leta efter blommor eller ores, och bli kär och allt som man vill vara men inte kan
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel: roligare grafik och inte lika "våldsamnt" och rollplayingen är roligare på wow

Ribessa
0

- Ålder: 17
- Kön: Kvinna
- När började du spela WoW: För 3-4 år sedan
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela: i snitt ca 7h per dag, så mellan 50-60h / vecka kanske?
- Varför spelar du WoW: Älskar fantasispel och dyl. :)
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel: Wow, svår fråga. Jag vet inte.. Det bara är det.

FotoFlikkan
0

Ålder: 31

Kön: Kvinna

När började du spela WoW?
November 2010

Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela?
Det varierar väldigt mycket. Jag har tre barn så jag spelar bara på kvällarna när dom har somnat. Men runt 20-24 timmar i veckan kanske? Det går i perioder också, ibland spelar jag inte alls…

Varför spelar du WoW?
För att det är så kul :)

**Varför är det att föredra framför andra onlinespel?
**För att det är så lättspelat, och man måste inte följa en speciell väg i spelet för att kunna levla uppåt, utan kan questa på flera olika ställen om man känner för det. Är man t.ex. trött på kalimdor-questerna kan man åka till eastern kingdoms och göra dom questerna istället. Sen kan man pvp:a, göra dungeons, jaga achievements, och en massa annat kul. Och allt detta brukar inte finnas i andra onlinespel :) Därför tycker jag WoW är bästa onlinespelet just nu!

JodineFritzl
0

- Ålder 25

- Kön Girly girl!

- När började du spela WoW? För ett år sedan nästan exakt

- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela? Ingen aning, vissa dagar spelar jag inte alls, andra dagar spelar jag mer eller mindre hela dagen. Skulle jag gissa så kanske 50-60, nåt sånt

- Varför spelar du WoW? Har alltid varit emot att jag ska betala för att fortsätta spela så jag har bojkottat wow helt pga det, min pojkvän har dock spelat i snart 5 år och jag fick en gratis månad, sedan betalade han min battle chest. Eftersom vi inte kunde ses så ofta som vi ville så tyckte jag att det var en ide att spela tillsammans och kunna "ses" ingame. Nu spelar jag för att jag tycker att det är kul, har trevliga vänner och alts som ska levlas, 85or som ska raidas och VP som ska samlas, haha :)

- Varför är det att föredra framför andra onlinespel? Man kan gå som man vill, se ut som man vill, vara så ond och ful som man vill, spela hardcore och alltid sikta på att ta ner alla HC-bossar i DS innan alla andra eller bara stå och fiska elle plocka bommor i Elwynnskogen.

Arinya
0

- Ålder: 18

- Kön: Tjej

- När började du spela WoW?: När jag var 11.

- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela? 80 typ
- Varför spelar du WoW? För att det är det enda roliga spelet med vettigt innehåll och story.

- Varför är det att föredra framför andra onlinespel? För att alla andra försöker kopiera av WoW och gör inget bra jobb med det.

rewex171
0

- Ålder: 17

- Kön: Kille

- När började du spela WoW?: när spelet kom ut dock var man inte specielt bra på den tiden.

- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela?: Varierar beroende på jobbet, skolan och kompisar men kanske 90 timmar per vecka, mer om jag inte har något alls att göra.

- Varför spelar du WoW?: Jag är bra på det! och jag gillar att spela med andra personer och träffa nya från olika delar av världen.

- Varför är det att föredra framför andra onlinespel?: man kommer alltid tillbaka till det men jag spelar nästan allt som faller mig i smaken eller som jag måste testa. och så är det bara ett specielt spel om du gillar den sortens spel kommer inte lämna det!

jonteee_l
0

- Ålder: 16
- Kön: Man / kille samma sak^^
- När började du spela WoW?: Jag började spela i mitten av TBC genom att min lillebrorsa började spela så blev jag intresserad av spelet :D
- Hur många timmar i veckan brukar du i genomsnitt spela?: Typ 6 timmar per dag men det blir bara mindre och mindre nu för varje vecka men typ 50 timmar :)
- Varför spelar du WoW?: För att det är bäst och jag älskar pve och att levla och det känns som man är i en annan värld! Och jag är bra på WoW :D!
- Varför är det att föredra framför andra onlinespel? : Jag föredrar faktiskt inte WoW före Battlefield 3 men WoW ligger typ på 2:a plats i min onlinespellista :)

Jaja ses i wow :)