Vilken server rekommenderar ni?
Sugen på att starta på ny kul fast som Ally.
Vilken server rekommenderar ni? Gärna med många svenskar och trevligt folk.
auchindoun är att rekomendera!
Beror mycket på vad du vill göra.
Vill du ha RP som är Argent Dawn att rekommendera.
Vill du ha PVP så är Balnazzar att rekkomendera,
Vill du bara ha en vanlig server finns det många som är bra, Dragonblight, Azjul-Nerub, Silvermoon.
Kom inte till Dunemaul, död server :)
AD som RP server är den som är mest befolkad men få svenskar vad jag märkt av.
Har tidigare kört på Sunstrider under många år, bytte sen till Burning Blade, och därefter till Darkmoon.
Så vill man köra PVP när man levlar mm. så är ju PVP servrar ett alternativ. Men man har ju tröttnat på att bli "campad". Vill man köra pvp så finns det ju BG´s.
Fast en själv föredrar RP, då blir det inte så mycket fokus på att bli ihjälslagen av en motståndare så fort man visar sig utanför stan.
Men så är det, när man kommer upp i medelåldern så lugnar man ner sig.
AD är numera lite av 50/50 realm. Dvs RP/Trolling. Många som agerar omoget.
De svenska gillen som en känner till på AD Alliance är
Ragnarrök
Kents Bageri
och så min eget gille Morningstars. f.n. lvl4 1/2, dags dato 1 aug. Dock är vi bara 2 aktiva. RP lvling och lore baserad. Mixad. Inga krav (enbart moget snack), lite casual inriktad. Man måste ju leva utanför wow också. :)
Är du/ni intresserade så hör av er till Serinhte, Macwren eller Srmerlin.
Vart med sen Vanilla tiden på Sunstrider (old school player i f.d. Redemption gillet).
Darksorrow! inget tvekan eller stormscale dom har väldigt mycket svenskar båda två!
Stormscale är absolut inget att rekomendera för Ally. Mest Horde där.
Sant Bcah!
Du kan börja på Kul Tiras alliance just nu kör jag på Horde där men det är typ 5% horde bara just nu och horde sidan dör men Kul Tiras är en stor svensk server och alliance sidan är stor. Men det finns också Draenor och Ravencrest
Silvermoon har mest alliance av alla servrar spela där om du vill ha majoriteten på din sida!
Kul Tiras har faktiskt 56% alliance fast Silvermoon har ju 95%
beror ju på vad du ska köra och med vilka..