World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettpvp-player-vs-player
Läst 5347 ggr
Ribessa
1

Priest eller druid?

Haha, jag kan VERKLIGEN inte bestämma mig.. Ska lira lite på en nightelf, MEN. Druid eller Priest?

Jag är ruskigt noobig av mig när det kommer till pvp och bg's och hej vet allt. Jag är sån som är lite halvless just nu för det går bara inte. Det blir bara smack smack och sen hejdå. Prova mot min kompis som då var lvl 56 och jag var lvl 67. Smack hejdå på mig, och det är väl fasiken inte okej.. Hahaha.

Ifall jag kör priest. Är det svårt i pvp då? Men, om det kommer en från horde då t. ex.. Är det lätt /svårt?

Var rätt sugen iofs att prova på Discipline.. Men.. Äh. Vad tycker ni? Lite tips osv?

Frida
0

Tja, om du är sugen på PvP kanske du ska testa en klass som är lite mer stryktålig? Tungan ute Jag har inte så stor koll på hur någon av de där två klasserna funkar bra/dåligt i PvP, men jag hade valt en druid för lite extra skydd samtidigt som du kan ha olika roller om du kör BGs.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jummie
0

Spelar själv Priest och varierar mellan Shadow & Discipline men det känns som att det tar tid att lära sig, iallafall om man siktar efter att ligga högt upp i stats som Shadow och inte bara komma ur bgn levandes.

Druid funkar ruggigt bra i PvP just nu, det kan vara roligt att prova. Själv har jag inte spelat det i PvP men har ju mött ex antal druids och … det suger för en annan :D

mau5
0

Jag tror att man behöver mer erfarenhet att kunna spela en priest bra, fast druids är rätt komplicerade också tycker jag..

Du borde spela en lite enklare klass som kanske hunter är både kul och lätt i PvP, shamans är den enklaste healer klassen tycker jag om du är sugen på det.

Jummie
0

#3 Hunter är lätt, men suger ur PvP-perspektiv om man inte lyckas få med sig en healer i battleground. 

#0 Jag skulle rekommendera någon class som har möjligthet att heala sig själv. I och med att du beskriver dig själv som "ruskigt noobig" när det kommer till PvP så tror jag inte att du kommer vara mindre frustrerad som hunter ;)

mau5
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Meh, hunters är awesome i BM speccet med spirit beast eftersom pettet kan hela :D

fckingdead
2

#5 Jo, men det healar inte så bra i pvp :)

Malteråttan (L)

mau5
0

20k hp var 28nde sekund är rätt okej tycker jag, men nej det är såklart inte den bästa self healing men det duger

Annars brukar jag köra med Shale Spider i BM speccet, eftersom dom har samma buff som paladins Kings buffen och har även en 4 second stun, vilket är awesome.

Ribessa
0

Hahah.. jag har provat hunter.. kom upp til 67 sen vart jag riktigt less för det bara sket sig ;) Så nu kämpar jag med en priest, och har kompisar som jag tvingar lära mig… hahah, hoppas det här kommer gå bra nu. Det blev en Disc, och sen shadow.. :)

fckingdead
0

Låter trevligt, priest tycker jag är riktigt roligt! <; Levlar också upp min första priest, level 70 nu :) och kör som holy, men jag healar ju bara. höhö (=

Malteråttan (L)

Jummie
0

#7 20k hp var 28:e sekund räcker ingenstans i en bg om du har folk på dig..

#8 Priest är grymt roligt när du lär dig, all lycka till :)

mau5
0

#8 Har alltid velat prova en priest, lycka till :)

#10 Jag hatar BGs, kör bara arena :D

Arinya
0

båda klasserna är svåra att spela bra specielt i PvP, men även om du väljer Druid eller Priest tror jag det kommer sluta bra för spelar du båda från level 1 till 85 kommer du få en del erfarenhet och förhoppningsviss lära dig PvP och PvE med den! själv har jag spelat båda och jag tror dock att druid balance är lättaste valet, och disc priest är svåraste jämte feral druid!

KlyX
0

Druid är betydligt svårare att spela bra tycker jag, men det är spelets roligaste klass (enligt mig). Värt att testa Flört

I pvp har man ju som druid fördelen att (nästan) alltid kunna fly undan och heala upp sig eller stealha.

rewex171
0

Druid är faktiskt lättare än priest men lättaste healer holy paladin om du ska vara healer.. dock är Balance druid väldigt bra just nu! priest är med ganska bra men en bra druid dödar en priest dock inte en holy paladin!

Gurky
0

#14 Tråden är nästan ett år gammal ;)

rewex171
1

vet jag med men nu vet dom som undrar det vad dom ska välja! =)

Ribessa
1

Haha, jo jag har ju skaffat mig lite mer erfarenhet nu, och det går väl okej med min shadow priest, har dock svårt att ligga högt med den, men men.

Iallafall så håller jag på att levla en feral druid just nu, skitkul ;)

Gurky
0

Resto är ju helt värdelöst, som det är nu skulle dom ju lika gärna kunna ta bort det trädet :P Tur att dom kan göra annat hehe. Feral är kul, speciellt om man lvlar på en PvP server ;)

Ribessa
1

#18 - Jo, mitt fokus är ju pvp :) och jag kör på Ragnaros just nu! :)

Gurky
0

#19 Jag och en vän lvlade som rogue/feral och det var rätt synd om dom vi mötte :P Hur är Raggy som server?

jonteee_l
0

Har levlat priest och druid , kan bara säga att druid var så jävla mycket roligare! Och i level 85 så kan du variera mer än vad du kan med priesten :D! I pvp så är det svårare att köra priest för du dör sjukt snabbt om du inte är disc men det ändras vid 85 , druid är sick hela vägen från 10-85 i level 84 var det sjukaste jag har varit med om i WoW 74 kills och 1 death fick jag på min twinkade night elf druid som jag körde med min polare som hade en druid också fast healer. :)

Ribessa
0

#20 - Låter bra :) Jag och min bf spelar båda två feral druider just nu!

Jag tycker den är helt okej! Jag tycker inte om när det är allt för dött.. Men jag har inte jättemycket att jämföra med. Jag är ju kvar där av en anledning säkerligen. :)

#21 - Låter himla bra. Det känns som att jag valt rätt.

Det första jag någonsin provade i spelet (nivet när man var en riktig noob-noob som visste noll?) haha, då gjorde jag en Nelf druid, så nu är jag tillbaka till det. Känns rätt än så länge iallafall. :)

jonteee_l
0

Haha min första gubbe var en huntard .. såklart :P

rewex171
0

så dåliga är inte resto druid :P och feral just nu är OP specielt om du spelar priest och feral tillsammans i PvP

Gurky
0

#24 Möter man ett team med en rdruid så vet man att det är en automatisk vinst :P Ferals behöver mycket support, men om dom får det är dom väldigt bra.

rewex171
0

Det är därför disc/feral är typ ett av dom bästa arena teamen :)