World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettrp-rollspel
Läst 3191 ggr
RosaKiwi
0

Berätta lite om RP

Hej hej!

Någon här som spelar på RP server?

Är det kul?

Lever ni verkligen er in i rollen?

Förklara och berätta gärna lite =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

profca
0

Jag spelar på RP server (moonglade) Och jag tycker det är rätt kul . Sen kan man lägga det lite p åvilken nivå man vill. Jag hade en char som var med i ett harcoreRPguild ett tag och då var det ic(In Character) hela tiden på guildchatten och så.

En del guilds vill att man har en utförlig bakgrundshistira till sin gubbe/gumma en del andra är lite mindre formella. Man skaffar lite gear som är mer snygga än bra :) Man kan ofast hitta RP om man letar runt lite p årp servrar eller så kollar man upp lite guilds på blizzards egan forum.

LIte förvirrat kanske men fråga gärna mer :)

RosaKiwi
0

Tack =) Jag förstod hehe :P

Är helt nyfiken på detta med RP =)

Man kanske skulle provat och göra en char på en rp server ^^

profca
0

Är du nyfiken så är det helt klart värt att testa. Det ger en liten annan vinkling på spelet. En del guilds raidar till och med IC fast det har jag aldrig provat.

Lycka till :)

RosaKiwi
0

Vilken server rek ni? Med många svenskar.

[Tearix]
0

Defias brotherhood är jätte bra men inte så många svenskar tror det finns två ally guild och ett hode,

men det är bra balans mellan factions, inga köer för att logga in, bra stämmning i trade (så bra det nu kan bli, mycket bättre om man jämför med andra servrar i samma storlek)

om man spelar horde får man vänta sig lite längre bg köer.

Det är en rp-pvp server.

[kadea]
0

Defias Brotherhood e bra på det, jag spelar själv på horde sidan och det finns ett par rp guilds, men du måste vara en viss ras för att komma in i dem, tex secound gurubashi tar bara emot andra troll chars, det finns någon med blade som endast e orcs, de har även en speciel gear när de rpar. Finns några rp guilds. Mne jag har ingen som helst erfarenhet om att rpa , men har sett min sambo göra det.

rewex171
0

RP på WoW brukar vara fel.. dom gör liksom inte rätt dom bara skaffar konstigt gear och tror dom är roliga.. det är inte RP

Gurky
0

Har inte riktigt förstått mig på hur "IC" i guildchatten kan vara "IC". Är det något magiskt chatrum som alla är i eller? Kanske är alla telepatiska?

rewex171
0

egentligen om man ska kolla på redig RP så är "IC" att man ska skriva som sin egen class/race.. efter dialekter etc.. så man måste kolla upp hur alla raser pratar för kunna göra redig RP som ex Dwarfs snackar typ som folk i skottland scottish dialekt

Gurky
0

#9 Jo men då måste man träffa dom för att kunna kommunicera…tror inte att du förstod min framställningen av problematiken med "IC" i GC.

rewex171
0

jag förstår bara inte redigt vad du menar med att man måste träffa dom och så..

Gurky
0

#11 Om du och jag ska prata till varandra måste vi vara i närheten av varandra eller hur (såvida vi inte använder teknologi till hjälp)? Så om man ska vara riktigt IC så kan man bara kommunicera med dom i sin direkta omgivning.

rewex171
0

Ja… men IC kan du vara genom chatt med.. det är bara att skriva som du utalar orden så är det som du pratar fast du skriver egentligen så läser alla det som om du säger det det är RP i GC

Gurky
0

#13 Men då renderas events rätt meningslösa ;)

Miiiz
1

Hade en gång Rp med en typ på en PVP server :) Vart rätt kul att plocka in dejter och så vidare.

Kan ju berätta om en dejt :)

Han kom och söka mig med sin hoj från Booty Bay så körde han hela vägen till Arathi Highlands. Där finns någon portal som inte är i användning och så hade vi romantisk picknick där medans han berättade "historian bakom portalen".

Sedan så körde han mig hem till Stormwind :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>