World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettpatcher-expansioner
Läst 1994 ggr
Miiiz
2012-09-01 12:23
0

Några tips?

Någon annan som har detta problem jag försöker starta spelet och så laddar den ner en patch och så poppar mitt virus skydd upp och frågar om jag tillåter förändringen jag klickan ja. Och så faller wow rutan bort och allt annat med. Sedan startar jag spelet igen och så gör den samma ska igen?

Och om jag klickar nej så kommer det fail to install.

Nåra tips?

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Gurky
2012-09-01 13:52
0

Stäng av ditt antivirus?

Miiiz
2012-09-01 13:57
0

Har inte haft problem med anti viruset förut i allafall. Haft samma under hela tiden jag spelat wow. Avg borde annars heller inte reagera på wow.

Märkte tidigare att det inte var anti viruset som fråga det var datan. Account control.

Ladydragon
2012-09-01 15:50
0

vad har du för operativsystem?

vad heter ditt antivirus program?

en sak du kan kolla om det inte finns någon litet ruta där står det kom ihåg mitt svar eller något liknande troligtvis på engelska 
i rutan där du ska tillåta

Miiiz
2012-09-01 16:04
0

Win 7 Och AVG 11.

Har kört igenom med repair två ggr.

Stängt av virus pogrammet.

Stängt av datorn.

Och virus pogrammet har inte tidigare bråkat med mig. Spelade senast wow i Augusti.

Det är någon ny patch nu som inte kommer ner och jag vet inte varför. Jag tillåter ändring och efter det stängs allting ner och så fr jag klicka upp allting igen. Har gjort detta samma nu 7 -8 ggr.

Är rädd för att jag kommer hamna installera om hela spelet på nytt och det vill jag verkligen inte av många orsaker -.- Som alla här nog säkerligen vet vilka.

(en av dem är att jag har en Nätsticka)

Ladydragon
2012-09-01 19:16
0

kolla WoW:s hemsida support sidorna

annars så googla

sista alternativet tyvärr ominstallera…

det kom precis en ny patch rätt stor sådan och utan den så går det inte o spela…

Miiiz
2012-09-01 19:26
0

Jepp det är troligen den som j**lades med mig. Men jag orkade inte söka mera efter problemet så jag tog den hårda vägen och installerade om det. För den kom till läget "cheking for updates" Och sedan stängde den sig.

rewex171
2012-09-02 16:57
0

testa skippa launcher och kör blizzard updater istället

Miiiz
2012-09-02 17:30
0

Skulle ha varit en ide, men installerade om hela spelet ist.

Ladydragon
2012-09-02 18:11
0

7# men Blizzard updater är väl inbyggd i launchern eller?

rewex171
2012-09-02 19:09
0

#9 Jo det är den men köra Blizzard updater direkt kan lösa problem som man har med downloads från launcher antingen det eller köra repair

Miiiz
2012-09-02 21:55
0

Körde repair 2 eller 3 ggr och det hjälpte inte.

Den kom förbi downloadningen och så kom den där lilla rutan som det står " Chinking for updates" eller något i den stilen, och efter det stängde den ner allting och om jag sedan klickade på wow ikonen igen så hände bara samma sak.

Testade kanske en 8 ggr och samma sak hände hela tiden.

Men nu vet jag inte om det kan ha någonting med saken att göra men Jag hade inte spelet installerat på själva datan utan det var en kopierad mapp ifall det skulle ha någonting med saken att göra.

För förens denna path har jag inte haft nåra som helst problem…

Men en annan sak jag nu lite funderar över är varför den tar ner denna patch till mig redan (alltså 5.0.4) eftersom jag har inte ännu installerat cata på datan.

Gurky
2012-09-02 23:18
0

#10 Det är inget problem med WoW i sig, det har mer att göra med UAC skulle jag tro.

Ett alternativ hade varit att ladda ner patchen för sig, dvs inte via battle.net.

rewex171
2012-09-02 23:37
0

jag kör igenom copierad map och har inga problem dock skapar den en ny map så du kanske inte hade plats för den nya eller något.

Ladydragon
2012-09-03 05:49
0

att den börjar ta ner patchen är nog inget konstigt för det tar ju tid att ladda ner den…

jag tror faktiskt att du måste ta dig tid och och dels läsa ordentligt på WoW:s hemsida och deras support sidor sen googla lite 
jag är helt övertygad om att det finns en lösning men att det kan ta tid och hitta den helt enkelt…

en annan sak WoW:s repair tool är nu oxå inbyggd i launchern var har jag inte hittat än så länge….

jag rekommenderar dig att inte hämta hem patchen någon annanstans risken är väldigt hög att du får med en massa "ohyra" som kan ställa till med problem dels med datorn dels med WoW

Gurky
2012-09-03 07:38
0

#14 Har aldrig haft några som helst problem när jag laddat ner från http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors.

Ladydragon
2012-09-03 10:17
0

15# kan så vara….men kan oxå va så att det du kanske fick med i nedladdningen gjorde sitt jobb och höll sig undan…

T.S kom på en sak som du även kan tänka på till nästa gång och även andra

ta en screenshot och lägg till inlägget kan vara en stor hjälp

Miiiz
2012-09-03 10:38
0

alltså det kom inget error message eller så den bara sluta i mitten. Så tror inte att screen shot skulle ha hjälpt i mitt fall.

Dock kom det error message om jag inte godkäde förändringen och det handlade bara om Dowloadning failed.

Men annars så slutade laddningen i mitten utan orsak.

Nu har det ju redan kommit en hel del ideer om vad problemet var, men jag får lov att försöka komma ihåg, updater och sedan ladda patchen ner skilt.

Eftersom på lördagen orkdade inte mina otåliga nerver vänta längre så jag raderade wow och installerade om det ist, nu har jag installera allting till Wortlk Och Den har nu börjat ta hem patchen.  Har 390MB kvar av den. Så om det var fel i spelet i sig, eller om den på vis inte hittade rätt ställe att stoppa patchen, jag vet inte. Men det skadar ju aldrig att kolla support sidorna.

rewex171
2012-09-03 11:14
0

patchen kom för typ 3 veckor sen så fattar inte varför du inte tagit hem den innan

Miiiz
2012-09-03 21:02
0

Vi har haft ganska mycket med min sambo nu, med huset våran son. Och så har jag börjat på en ny utbildning.

Nu har det lugnat ner sig med fester och andra bjudningar så tänkte att jag skulle ta och titta in.

Jag spelade i början av augusti senaste.

Miiiz
2012-09-03 21:06
0

Men även om jag tat ner den då, inte tror jag det skulle varit någon skillnad med problemet för det.