World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
Miiiz
0

Good old days.

Hej

Jag började spela wow för nu 4 år sedan, och jag tänker ofta tillbaka till den tiden :) Man var tvungen att jobba för att komma någonstans.

Numera känns det som att man mer eller mindre får allting serverat på silverfat. Men trots det gillar jag wow ;)

Anyhow så tänkte jag se lite

När började ni spela?

Vad tyckte ni om spelet när ni började?

Tror ni att Blizzard kommer kunna göra ett annat spel som är lika framgångs rikt som wow?

(har ju hört ryktes vägar om att dom håller på att laga ett nytt spel som skall vara som wow, men mer som det har jag inte hört)

Ha det gött everyone! :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

BettaSplendens
0

Jag har ingen aning när jag började spela.. :o några år sen i alla fall. Jag fortsatte spela för att ja de är var kul, typ när man fick sitt första guld ( starkt minne!!) och bara känslan :) Atmosfären var så myyysig.. Har också hört om det spelet, Titan sägs det att det ska heta. Vet dock inget mer. Ursäkta för rörig text, är på mobilen :)

Arinya
0

Hmm… jag är 18 snart och var 11 ½ typ när jag började

rewex171
0

Du måste jobba idag med för att komma till det bästa

Miiiz
0

JO klart man måste jobba för raidande, och skaffa gear, när det skall finnas så många människor där ute i spelet som blir as förbannade för att man kommer in i en instans grupp och leadern tycker att man inte har tillräkligt med dps, och man kan inte fara med guilden eftersom det äntingen är en raid guild eller så är det en som skall bli en rai guild och då vill dom flesta bara jobba uppåt ist för att hjälpa.

Och typ alla i guilden är olika levlar så man kan itne dra guild run med guilden. Så med andra ord man får skäll om man försöker få gear på random dungouns,  och man har itne alltid möjlighet att få några som kommer med oh dra guildrun med sina alts eller annat.

Så jo man måste jobba, och det var mest tack vare den faktorn som jag och min sambo tog en liten paus från spelet, för att det bara egentligen suger musten av en. Känns som man kämpar och kämpar men man duger inte till någonting.

Men annars så är allting typ serverat på silverfat nuförtiden och då menar jag med quester och sådant.

-.-

Men ock andra sidan så är det väl så i dagens läge att man skall köpa allt gear från ah sedan jobba sig uppåt så att man får JP gear och kommer till raidsen och de instanser som behöver bättre gear…

koompiis
2

Jag fick mitt acc i slutet av 06 (hade spelat på min brors acc före vilket ledde till att jag själv börja! uch ;) )

Men jag kommer ihåg gamla goa tiden i vanilla när man faktiskt fick anstränga sig att komma någonstans, skulle faktiskt säga att det då var det svårt i jämförelse med nu :3 (även om jag mest använde spelet för att lalla runt)
Men man har antagligen har blivit ganska lat nu med de nya expantioner och förenklingar av spelet så det både ska vara lätt och gå fort :3

Miiiz
0

Vi gjorde black tempel för nåra dagar sedan och så drog jag igenom dire maul, haha det får en i allafall att komma ihåg the old days, nu kör man igneom intanser på 10 15 minuter =)