Expansioner
Jag har starter edition nu och kan bara spela till level 20 och inte gå med i någon guild. Men om jag skulle köpa ett gamecard eller de två expansionerna efter orginalspelet vad skulle skillnaderna vara?
Alltså vad får jag med och kan göra som jag inte kan göra om jag bara har första spelet om jag köper burning crusade och lich king
• Du kan levla till 80
• Du kan köpa flying mounts
• Du kan spela som Draenei och Blood elf
• Nya landskap (Outland och northrend)
• Massa nya items och questar
• MER KUL :D
När du har spelat ett tag tycker jag du ska köpa både Cataclysm och Mists Of Pandaria också :D
Första spelet gör att man kan levela upp till 60.
Nästa expansion gör att du kan levela till 70, och skaffa flying mounts och besöka outlands(ny värld:p) (Burning Crusade)
Nästa expansion gör att du kan levela till 80, och besöka northrend(ny kontinent) (Wrath of the lich king)
Nästa expansion gör att du kan levela till 85. (Cataclysm)
Nästa expansion gör att du kan levela till 90 och besöka den nya kontinenten, raida på nuvarande nivå och så vidare. Nästan all aktivitet i spelet kommer ske i den expansionen(Mists of pandaria).
Det är även olika raser.
Tror det är draenie och blood elfs som man får i burning crusade.
Man kan spela death knight i wrath of the lich king.
Man kan spela som goblin och Worgen i cataclysm.
Man kan spela som monk(klass) och pandaren(ras) i mists.
Lika bra att köra fullt ut egentligen och köpa alla. Dom brukar komma i mångpack nu.
Gametime för den delen är det som man behöver för att kunna spela. Det är speltid alltså:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
men jag spelar som drenai nu och kan även spela som panda även fast jag inte har något expansionspaket
Jo just det ja.. Dom kanske tog bort det O.o Nvm! Jag verkar inte ha en aning om vad jag vet och inte vet längre xD
I varje fall så kan du levela mer. Och se nya zoner och mounts och flying mounts och mer farmande, dungeon springande och raids:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
okej, så det är värt att köpa de två första expansionerna och senare även de sista?
Absolut, om du ska spela det:p
-Stephen Hawking
ett hett tips om du vill köpa spelet och expansioner är att titta in på den här hemsidan Blizzard store
där får du grundspelet och 2 expansioner för ungefär 130 svenska kronor
och som övriga säger känns spelet intressant så köp grundspelet och kanske någon expansion eller köp det jag länkade till det kostar ju inte särskilt mycket
och sen spela det du orkar hinner o känner för