World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettrogue
Läst 1140 ggr
Odis
3

Varför pandor men inte Draneis?

Trots min avsky mot pandorna så kollade jag i charchter creatorn vilka klasser man kan vara med dem, och såg att de kan vara rouges! Tanken slog mig då att hmm både Taurens och Draneis kan ju vara munk. Varför kan då inte dessa klasser vara rouges?

Jag menar om man tycker att pandan är smidig nog att vra rouge så borde ju draneis och taurens ochså vara smidiga nog att vara rouges då de uppenbarligen är smidiga nog att vara munkar?

Personligen tycker jag att varken draneis eller taurens är fysiskt smidiga nog att vra munk och borde därmed varken vara munk eller rouge, men kom igen panda rouge? Är dem så feta så att det blivit ljuddämpande när de ska smyga för att lönnmörda någon:P

Arinya
0

Om man nu ska tänka logiskt, vilket du verkar vilja göra så kanske du istället för att tänka på deras byggnad tänka på att Pandaren är neutrala och fredliga, hur dom då gör i PvP?

Eller i dungeons?

Det tycker jag låter konstigare än att Pandaren kan vara rogue :P

Odis
0

Logik är väl det jag hoppas att blizz stödjer sig på när de gäller vilka raser som kan vara vilka klasser, för om det inte är logiskt och förhållet till story/kroppsfysik så finns de ju ingen anledning till att hålla inne på någon klass till någon ras dvs alla borde kunna spela allt. Men eftersom man inte kan spela allt med alla så hoppas jag att de finns någon logik bakom klass vs ras. Och där blir det fel med pandan för det finns ingen anledning/logik/fysisk förutsättning/ story som kan tala om varför pandan skulle kunna vara rouge men inte övriga "stora" raser.

Att de är fredliga och sedan skall välja krigssida är heller inte logiskt någonsatns men pandan är ju ett gigantisdkt plothole på alla sätt och vis. Jag personligen har bara länge velat ha en Dranei rouge föratt de är snygga eller en månpaldain dvs nightelf pally. Om nu som sagt pandan kan vara rouge varför kan inte jag då också få min heta dranei rouge eller fina månpaladin?

Geru
8

Kossor kan inte smyga. Rymdkossor kan inte heller smyga, men björnar kan faktiskt göra det xD Kossorna har hovar medans björnar har tassar, viktigt i smygmoment.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Rumblebee
4

Gillar det #3 skrev, fast draeneis är väl mer rymdgetter än rymdkor? :o Och med manliga draeneis så har dom dessutom en bläckfisk i ansiktet, vilket kan förhindra synen när man ska smyga upp och hugga någon i ryggen :o

Kanske blizzard tänkte som så, att pandorna är så söta, så ingen skulle misstänka en sådan för att vara en rogue, och när någon då vill omfamna en mjuk, mullig och snäll panda så mottages dom med en kniv i ryggen Tungan ute

Geru
4

äh, det var en kossa från början, och dom försökte äta en bläckfisk.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gurky
5

Pandorna är så sneaky att dom kan hoppa ner på folk från en bergstopp utan att dom själva tar någon skada. Tror inte att det är så lätt att smyga sig på någon när man har hovar (kossor/getter). Blizzard hat ingen logik. Detta märks när man questar och inser att 80% av alla djur saknar viktiga organ eller kroppsdelar. Idag stötte jag på hajar som inte har någon muskelmassa och insekter som inte hade något huvud.