I just dont get it!
Jag har läst på elit och på noxxic lyssnat till andra Frost dks om rotation stats reforging gems, Simulatorn visar att med det gearet jag har nu borde jag kunna göra upp till 66k dps, men jag har fastnat på 25k. Jag bara inte förstår vad jag gör fel.
Så nu tar jag detta som en sista utväg och försök innan jag bara byter gubbe och anser mig besegrad.
Om ni kna vara så snälla att säga er dps, och eller hurdan rotation ni har, talents osv…Detta skulle hjälpa mig enormt mycket.
Och som jag redan sa detta är mitt SISTA försök att bättra mitt spelande med DK:n innan jag anser mig besegrad.
tack för dem som vill hjälpa.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
Får jag lov att fråga i vilket sammanhang du kommer upp till 25k DPS?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Teoretisk DPS ger jag inte mycket för, kör med andra DKs med liknande gear och jämför. En länk till armory och vilka fighter som du kollar din DPS skulle underlätta.
Som #2 säger, länka till armory så ska du få hjälp.
I övrigt är http://maxdps.com/deathknight/frost.php oxå en bra sida.
Frost DK har ju en del procs som man ska ha koll på och utnyttja direkt för att maxa dps.
Ett trick i övrigt är att som melee alltid stå bakom det du slår på.
Att ha stenkoll på keybinds är alltid ett måste för bra dps.
http://eu.battle.net/wow/en/character/the-maelstrom/Lillkissan/simple
Jepps det stod att när man var 2 hd så skulle man alltid försöka ta OB procen och när man är DW så skall man alltid ta FS procen.
Svar till Frida. Jag kommer upp till 25 när jag slår på dummyn lvl 90:(
Skall spela nu igen lite och se om jag får det någotlunda igen, och jag har inte "förnya" min reforgin någongongting, fick min DW förra veckan när vi vart på raid.
Liten parentece so vi nu märkte var att Hit raitingen verkar vara delad eftersom jag missar inget på mina special attacks men på mina normala attacks så är det helt klart att jag missar.
Kom ihåg att den DPS du kommer upp i på en dummy är (oftast mycket) lägre än den DPS du har i en grupp eller raid. Du saknar väldigt många buffar när du är på egen hand. Testa din DPS i några dungeons eller raider först.
Vad jag kan läsa mig till så måste du öka både hit och expertise till 7,5 % innan du når cap. Det borde göra en hel del för din DPS.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Är du hit/expertise cappad för "special attacks? mer än så (7,5%) behövs inte. Dual wield har en hel del missar på attacks.
Men satsa på 2hands när du väl får loot som passar.
Grinda lite HC's tills du har bästa 463 hjälm, shoulders och trinket samt ring.
Enchants har du inga alls? det gör massor.
Och stå alltid bakom ditt target, deras parry försvinner helt då och det gör en hel del…speciallt med DW.
Vi gjorde just raid och jag är alltid mellan 13 till 10 på listan. Men där använder jag också ganska mycket aoe.
Sedan så har jag 7.45€ på hit och 7.38% på Exp.
Men när jag tar över hit cappen så visar den att på mina normala attacker så missar jag allt.
Lägger bild så ni förstår mig bättre.
Angående enchants så tar jag dem till epicsen, men har inte hunnit nu har haft ganska mycket i riktiga livet.
#8 Det enda som du vill ha hit och exp cap är för att dina special attacks ska träffa. Vad jag vet så är 2H>DW fast jag kan ju ha fel.
Det som normal attacks visar beror på att du dual wieldar, DW ger 15% miss chans på normal attacks, alltid.
Kör du 2H som kommer det att stå 0% miss chance, testa och se om du vill.
Detta är för att balansera DW som annars skulle bli alltför kraftigt, den största kakan av din dps är nästan alltid ren melee dmg.
Hit OCH expertise ÖVER 7,5, inte ens 0.01 under är ALLTID prio för dps.
Sen tror jag resten hänger på dina keybinds.
Tittar du på din actionbar eller tangentbordet under fighter? Big nono (lite går an men så lite som bara är möjligt) Man får träna in så att man vet exakt vad alla skills sitter, det ska komma som ren reflex när du ser procc att trycka på den knapp som utnyttjar den direkt.
Jag har mina skills bundna till 1,2,3,4, F, R, T, G shift-F, shift-R. Funkar fint.
Finns även vissa perioder under en fight som man kan "spara dps" till. T.ex om en boss får vulnerability eller är under 20%. Då är det lämpligt att använda t.ex trinkets eller annat som ökar dps. Man kan också stacka sin resource (i ditt fall runic power) till max innan en sån period. Finns det ingen sån period så använder man dps cooldowns så tidigt som möjligt eftersom man då ibland kan använda dessa 2 eller fler ggr per fight.
Finns det fler targets så blandar man alltid in AoE, såvida det inte finns nån regel på specifik boss att undvika det.
Jag tittar på skärmen, vad som händer och då ser jag ju nog mina action bars efterstom dom är inte så lätta att missa :) Men jag söker inte efter mina spells.
Och när det proccar så vet jag att jag skall trycka på 3 och 4. Därför måstade jag ändra om min bars.- För det står att om man är 2 h så skall man ta OB när den proccar och om man är dw så skall man ta FS när den proccar.
Så som jag sköter boss fighter så kastar först outbreak på den och sedan refressar sjukdomarna med Plaugstrike. sedan så tar jag HB-FS-OB och så har dom alla förkörst rätt om dom procar.
Sedan om det är ett pack så tar jag Outbreak om dens cooldown släppt och spreddar med Pestilence. Och så förnyar jag med Plaugstrike och spreddar.
Sedan så tar jag min macro Frost på bossar som kastar ut Pillar of frost på mig och kastar ut min Pet tillika.
Och så änvänder jag skydd i kritiska situationer och den består av skölden och Gift of naru.
Kan du posta en recount från en boss fight med dina attacker?
vet inte rikit nu vad du menar men kan postar fast dps, om inte annat så kan jag ge min Battle tag också.
Om du klickar på ditt namn i recount dyker en detalj spec upp, länka en sån.
okey men du får vänta med det tills ivkäll. har haft ganska mycket nu senaste dagarna och denna dag är inte mer eller mindre full späckad med vad jag skall göra :)