World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1479 ggr
Arinya
3

Random inlägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ett tag så tröttnade jag på wow, men ju jäklar har jag börjat igen, dock på min DK då min priest är bra nu. :p

Men ska man spela så ska man spela redigt! 
Alltså, på tvn, med benen på bordet och skön musik. Nice.

Rumblebee
0

hur sjutton spelar man datorspel på tvn? O.o

Arinya
0

#1 Man köper en tv, en hdmisladd och kopplar in i datorn! Voila!

Rumblebee
0

Haha jaså, inte svårare :P Helt klart något jag ska prova på när jag väl skaffat en modern tv, har ju en gammaldags klump nu :o

Arinya
0

#3 Nä! Inte svårt alls. Tycker jag definitivt du kan göra! Asnice! :p

Hesat
1

Riktigt mysigt att streama de flesta spel till TVn. Fördelaktigt med trådanslutet tangentbord + mus för pvp/reaktionskrävande spel men det fungerar hyfsat med trådlöst om man tål att förlora en bg eller två pga. delayen.

Är man flera så rekommenderar jag varmt spel av TBS typ. Hemma körs vanligtvis Civ, Xcom, HoMM eller MoO2.

Annars händer det att jag kollar på när sambon lirar de kvällar jag är för trött för att spela själv. Då delar vi ljudet med en vanlig audiosplitter och så sitter jag med mysiga hörlurar i soffan tillsammans med kissekatten ;)

Katten föredrar dock att titta på Skyrim…

Medarbetare - Halloween.ifokus

Arinya
0

#5 Ja men såklart, har funderat på att faktiskt köpa trådlöst. Men det blir inte förrän jag flyttar och ändrar om och sätter upp tvn på väggen eller nåt.

Får så ont i huvudet efter ett tag när man sitter för nära. :p

Hesat
0

#6 Det är trevligt med trådlöst om man har en stationär burk som står i rummet bredvid och fienden kan ju behöva handikappet, hehe. Helst vill jag sitta ca 2m ifrån en 40-44" TV om jag spelar. Annars tycker jag det blir som att sitta på "nackspärrsraderna" i en biosalong…

Har själv just återvänt till WoW och njuter av allt nytt material. Gick tillbaka till första servern jag spelade på (vid release) så att återknyta till mina allra första karaktärer är ett äventyr i sig.

Arinya
0

#7 Haha ja precis, min är 32" och sitter kanske en halvmeter ifårn men hade velat ha nån meter ifrån till. :p

Ja tyckte också det var trevligt att "träffa" mina gamla gubbar igen. :p

Gurky
0

Själv så brukar jag kolla på serier/film samtidigt som jag spelar, har min 50" TV brevid min 27" datorskärm <3

Arinya
0

#9 De är nice, har ingen vanlig datorskärm som jag använder längre. ^^

Gurky
0

#10 Ja det funkar ju bra på TVn också :D

Om jag hade trådlöst skulle jag sitta i soffan och ha TVn som skärm.

Arinya
0

#11 Haha ja! Vill också ha trådlöst!

Ladydragon
0

men varför använder man tvn som datorskärm? är det bättre kvalitet? större bild? eller vad? Obestämd

själv har jag en hmm 22 tums datorskärm och tycker den nästan är för stor….svårt att hålla reda på allt som händer på skärmen Tungan ute

sen oxå aj aj inte bra med benen på skrivbordet tänk på ryggen mitt råd är skaffa dig en bra kontorsstol istället Glad

Hesat
0

#13 För mig är det upplevelsen samt att det är skönt att sitta i soffan och spela ibland. Med 14 musknappar så behöver jag endast en hård musplatta i knäet för att köra easymode-karaktärer i pve. Jag har då även en hand över för att samtidigt klia kissekatten, hehe.

Druiderna får jag låta bli dock för att då behöver jag mer än en hand för dem ;)

Det bästa användningen för att streama tycker jag är när jag har vännerna över och vi kör TBS-spel tillsammans. Då vill jag och gästerna helst ha öl/vinglas bredvid, sitta skönt och inte behöva oroa sig för ev. spill eller fettfläckar på dyr utrustning.

Det känns även lite retro för en gammal Amiga-anhängare som jag. Den hade man kopplad till en vanlig TV. Först när 386-an kom in i huset så införskaffades en specifik datorskärm.