World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikett: allmänt
Läst 1503 ggr
Johannez
0

took an arrow to the knee

Vet inte ifall detta har nämnts här tidigare.

Men i Kasarang Wildes, en zon i södra pandaria, finns en quest som gör parodi på Skyrim. Man följer en pandaren och plötsligt dyker det upp en ambush av fiender. Pandaren blir skadad och häver ur sig: "I took an arrow to the knee". Sedan haltar han där ifrån!

Gammalt skämt, men fan vad kul det var :D

Har ni märkt några andra referenser till spel eller annat som ni tyckt lyft upp WoW en aning?

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

Rumblebee
0

Kan inte minnas några spel referenser, men däremot finns det ju en hel del referenser till tv serien Lost. Bland annat i ena sjön i Sholazar Basin finns det en liten ö med en lucka med nummer på, det finns även ett mysterious fortune card som Säger något i stil med 'Your lucky numbers are 4 8 15 16 23 42'' sedan även Stack of papers som man kan loota på någon ö i Krasarang wilds, även dessa papper kan hittas brevid en lucka och några skelett :P

Johannez
0

Såndant gör WoW så mycket bättre!! Hade nog aldrig listat ut den kopplingen till Lost ifall jag upptäckt det.. hört att en annan pratat om en quest där man får spela Plant Vs zombies!? låter sjukt ^^

François de Voltaire

Rumblebee
0

Hehe, som ett fan av lost som sett serien rätt mycket så klickar det till på en gång uppe i hjärnkontoret Skrattande

Och det stämmer att det finns en sådan quest, i Hillsbrad foothills/alterac mountains, nära Dalaran Crater så kan man göra några quests som är precis som Plants vs. Zombies, och som belöning får man en 'Singing sunflower' pet, ser ut som en stor glad solros som nynnar lite då och då Skrattande

Johannez
0

hahaha va sött! Får bli att man tar sig ner dit ikväll och skaffar solrosen!, ska ha Skrattande

François de Voltaire

Ladydragon
0

3# jag tror tyvärr att man har tagit bort den Questen…….Obestämd

vad jag kan minnas så finns det hur mycket som helst i WoW med kopplingar till olika serier spel m.m

det jag kommer på direkt är när man börjar göra Quests i Westfall så finns där kopplingar till CSI….

Rumblebee
0

#5 Hmm, flög förbi där för inte så länge sedan på min hunter och då fanns det ett utropstecken ovanför questgivern. Däremot så ska man visst bara kunna göra den questen en gång per character, såvida det inte har ändrats.

Ladydragon
0

6# oki som sagt jag är inte helt säker minns att  MMO Champion skrev om det…när det nu va….Obestämd

Roxie
0

I Un'goro Crater (Tanaris) är det väl quests som handlar om Link (Zelda) har jag för mig. Evigheter sedan jag var där, så det kanske inte ens är kvar.

// Sofia

Gurky
0

#8 Linken heter han i WoW ;) Har för mig att man kan välja mellan ett svärd och en bomerang som quest reward. Sen finns ju en referens till Donald från DLC i Un'goro Crater har jag för mig. Finns referenser överallt :P

Roxie
0

#9 Haha just det! :)

// Sofia

Ribessa
0

Harrison Jones i Uldum då? ;) Underbart

deeremf
0

I uldaman finns en grej taget från Indiana Jones, en minikopia på en stad så sätter man ner en stav och öppnar en dörr.

I Dire Maul finns det ett quest där man ska ta en grej i en hink när man tar den kommer en oggre springande, It puts the tannen in the bucket or else it gets the hose again. Taget från Silence of The lambs.

Finns massa grejer kopplat till Evil Dead också, bla Boomstick.