World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 3003 ggr
skotty
0

Pojkvän

Min pojkvän, eller ja, mitt ex nu.. Han jobbar som lastbilschaufför. Sköter jobbet osv.. Men på all sin fritid så sitter han och spelar WOW. Han kunde inte ens slita sig från datorn och träffa mig (distansförhållande) så vi bestämde oss för att göra slut. Är det någon annan som har haft ett förhållande som tagit slut pga det här spelet?

Känns för jävla kasst då jag verkligen älskade honom och gör det än, och vet att han kände/känner samma sak. Kanske inte lika starkt men ändå.. Är man omogen så är man, antar jag. Synd bara att han är 27 år. Det märks inte…

KlyX
0

Mitt ex gillade inte att jag spelade minns jag Skrattande. Men vi gjorde inte slut pga det.

Rumblebee
0

Vet inte om det är omoget eller inte. Vissa spel kan faktiskt vara extremt beroende framkallande, och att man totalt fastnar i dom och nästan glömmer bort allt vad tid heter.

Har inte haft något förhållande med en spelberoende, både jag och min pojkvän (också distansförhållande) spelar WoW, fast inte vi är inte beroende av det.

skotty
0

Ah det är väl så att han är beroende av det.. Vi ska ses nångång snart igen så får väl se vad som händer. Om jag fick bestämma skulle vi försöka igen då vi inte hade några andra problem liksom.. Men men, får väl se vad som händer.

Druiden
3

Min sambo spelar mycket. 
I början var jag lite emot det eftersom att jag hört så mycket negativt om wow. 

Men istället för att klaga så började jag prova på det själv,
och nu sitter vi båda och spelar som galningar och har hur kul som helst! :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Ladydragon
0

nja jag tror mer på att han kanske använde spelet som en ursäkt för att slippa ta itu med förhållandet….att han kanske inte hade samma känslor som du….

ja WoW kan vara beroendeframkallande men det finns även andra spel som kan vara det och det ska man försöka ha i bakhuvudet

sen om man är lite feg eller hur man ska säga det så kan det vara lätt att gömma sig i spelet istället för att ta itu med känslor och så vidare…

är lite dålig på att förklara men jag menade inte att trampa något på tårna…

skotty
0

#5 Jag förstår hur du menar men när jag ville bryta kontakten var han noga med att göra allt för att få ha kvar mig i sitt liv. När vi väl träffades var allting hur bra som helst osv. Tror dock inte att han var redo för ett förhållande..

Xristina
0

#5 Jag tror att du bör vara lite försiktig med att uttala dig om att han använde spelet för att slippa ta itu med förhållandet, om det inte är så att du känner personen i fråga personligen. Detta då det faktiskt inte står spec mycket info i inlägget. Det är alldeles för lätt att lägga över sina egna personliga erfarenheter på någon annans förhållande (säger inte att det var det du gjorde, utan endast att det är en möjlighet).

#6 Har du testat att själv spela WoW? Jag har haft distansförhållanden också, och vi fick det att funka till stor del tack vare just spelet, då det gjorde att vi hade en möjlighet att göra något tillsammans fast vi var så långt isär.
Sen är det ju självklart så att det är mycket viktigare att ses än att spela tillsammans, men ge det en chans, du kanske blir förvånad :)

skotty
0

#7 Jag är inte så speciellt förtjust i spel tyvärr..

Haha, det roligaste av allt är att jag var till ett medium häromdagen och hon berättade nästan hela mitt livs historia. Hon berättade allt om mitt och exets förhållande, om allt som hänt efter att det tagit slut osv. Och så sa hon "Du är fortfarande intresserad av ditt ex. Träffa honom, men kasta dig inte i hans armar, fjäska inte, ha inte bråttom utan ge det tid. Ni är inte klara med varandra, det kan faktiskt vara så att han är den rätta. Ni är bra för varandra, ni var bara inte i en bra situation". Lite kul tycker jag faktiskt. Då det är så det alltid har känts.. Att det inte är över, även om det är slut.

Vi har alltid sagt "nån annan gång kanske", liksom.. Ska försöka åka till honom snart.

Aribigga
3

#8 Men har du testat? Jag vet en tjej som bara spydde rätt ut när hon hörde ordet wow, men när hon väl testade (tillsammans med sin kille) tyckte hon det var skoj.

Om du vill att han ska ändra sig för dig genom att inte spela så mycket kan ju du ändra dig lite för honom genom att spela lite ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Druiden
0

Jag tycker som #9  Prova ändå!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Xristina
0

Preis som #9 och # 10 skriver, så bör du testa :) Allt handlar om kompromisser :) Är han beredd att kompromissa för dig, så bör du vara det också :)

FerretCrow
0

Jag flyttade ifrån min sambo en sväng just för att han spelade så mycket och han säger själv idag att han var beroende. Han satt dygnet runt och kanske sov 4-5 timmar och åt vid datorn för att kunna spela samtidigt.

Xristina
0

#12 Sånt beteende är klart sjukt. Jag har själv varit som du beskriver honom. Tror allt handlar om att hitta en balans :)

FerretCrow
0

#13 jo och jag försökte verkligen allt frö att få honom att inse att det funka inte men han sa jaja under raid men hörde inget alls

Så ja efter ett tag kom jag bara och förklarade att jag dagen efter skulle flytta. och han säger idag att han har aldrig fått en sådan hård spark i arslet

[postmortum91]
2

TS: Varför ska vissa intressen vara mer omogna än andra?
Jag är en tjej som spelar varje dag verkligen, och det är ett av mina absolut största intressen. Varför ska jag bli kallad omogen då?

Sen tycker jag inte det ditt ex gjorde var okej.
Jag tror att om man har spelandet som ett stort intresse så måste man nog även vara tsm med en som delar det intresset med en, eftersom det är svårare att förstå folk som sitter och spelar än de som sitter och målar eller ute och spelar fotboll.

Jag och min sambo spelar båda, vilket är väldigt bra. Han kan lana och ta hem sina killkompisar här och nörda sig, och jag är helt okej med det. Kan till och med vara så att jag joinar en stund. Om man inte spelar själv tror jag det är svårt att tycka det är okej att 3 killar sitter runt kökdsbordet i tre dygn, dricker cola och pratar i mic med varandra, trots att de sitter i samma rum.

skotty
1

#15 Nu menade inte jag att han är omogen för att han spelar utan för att han lät spelet komma mellan oss. Han spelade hellre än träffa mig osv.

Jag klankar inte ner på hans spelande, han får spela hur mycket han vill. Tycker bara det är synd att det blev som det blev. Men hur som helst så ska jag åka dit om 2 veckor, bara över dagen men ändå. Vi får se vad som händer.

Allt jag vet är att jag saknar honom så det gör ont!

deeremf
0

Mitt ex gillade inte spelet men det var distans som tog kål på oss, fem år senare tog det slut mellan henne och hennes dåvarande pojkvän för att han inte var klar för barn men de hade en ettåring tillsammans, hon och jag började prata igen och nu är hon min flickvän igen.

Mer ironiskt är att hon nu också spelar WoW så vi spelar tillsammans.

Nicollan
0

Hade också distansförhållande med en kille för ett par år sen, slutade med att det tog slut också eftersom han spelade hela tiden, även när jag var där.. våra dagar såg liksom ut som så att han spelade och jag satt och tittade på film själv, eller liknande. Kände mig ganska ensam även om vi var två. Och jag tycker ändå att det är ett roligt spel och det är lätt att fastna, men det finns ju en gräns.
Spelar ingen roll om det är spel eller något annat intresse, när man är i ett förhållande vill man ju känna sig som nummer 1 och självklart spendera tid med den man är tillsammans med.
Och om man blir bortvald gång på gång pga. intresset så är det ju tyvärr bara att inse att man inte betyder så pass mycket för den personen att de är värt att satsa på.

Men jag tycker ändå som de andra, testa! Sen är det ju inte för alla somsagt men vem vet :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺