World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 3003 ggr
skotty
0

Pojkvän

Min pojkvän, eller ja, mitt ex nu.. Han jobbar som lastbilschaufför. Sköter jobbet osv.. Men på all sin fritid så sitter han och spelar WOW. Han kunde inte ens slita sig från datorn och träffa mig (distansförhållande) så vi bestämde oss för att göra slut. Är det någon annan som har haft ett förhållande som tagit slut pga det här spelet?

Känns för jävla kasst då jag verkligen älskade honom och gör det än, och vet att han kände/känner samma sak. Kanske inte lika starkt men ändå.. Är man omogen så är man, antar jag. Synd bara att han är 27 år. Det märks inte…

KlyX
0

Mitt ex gillade inte att jag spelade minns jag Skrattande. Men vi gjorde inte slut pga det.

Rumblebee
0

Vet inte om det är omoget eller inte. Vissa spel kan faktiskt vara extremt beroende framkallande, och att man totalt fastnar i dom och nästan glömmer bort allt vad tid heter.

Har inte haft något förhållande med en spelberoende, både jag och min pojkvän (också distansförhållande) spelar WoW, fast inte vi är inte beroende av det.

skotty
0

Ah det är väl så att han är beroende av det.. Vi ska ses nångång snart igen så får väl se vad som händer. Om jag fick bestämma skulle vi försöka igen då vi inte hade några andra problem liksom.. Men men, får väl se vad som händer.

Druiden
3

Min sambo spelar mycket. 
I början var jag lite emot det eftersom att jag hört så mycket negativt om wow. 

Men istället för att klaga så började jag prova på det själv,
och nu sitter vi båda och spelar som galningar och har hur kul som helst! :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Ladydragon
0

nja jag tror mer på att han kanske använde spelet som en ursäkt för att slippa ta itu med förhållandet….att han kanske inte hade samma känslor som du….

ja WoW kan vara beroendeframkallande men det finns även andra spel som kan vara det och det ska man försöka ha i bakhuvudet