World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettalliance
Läst 1946 ggr
hahael
0

Lite hjälp tack?

Hejsan! Jag spelar på en lvl 22 dwarf hunter. Jag har så gott som hoppat på stolen för att få komma till lvl 20 och få ett riddjur. Jag reste till Elwynn Forest och gick till Stormwind city för att skaffa mig ett riddjur. Jag lärde mig den enkalste skillen/tekniken men står nu här hos ridmästaren i "Old Town" som ett får och fattar ingenting. Var är hästen/djuret som jag ska rida på't?

Jag skulle behöva tydlig hjälp då jag är riktigt seg! Jag vill inte ha något "speciellt" djur utan de går bra vilket som :)

Hoppas Du hjälper mig!

//Hanna

Klart att laxen ska ha en jolle

Ladydragon
0

Du är tyvärr på helt fel ställe….

jag bifogar en länk med tillhörande karta vart du ska javascript:nicTemp();

du ska tillbaka till Dun Morogh där du började göra dina uppdrag helt enkelt 

där du är nu där har Humans sina riddjur

sen ett bra tips använda hemsidan www.wowhead.com för att hitta Quests olika tränare m.m 
bara att skriva i sökrutan på engelska 

och tyvärr som Dwarf så är det en Get/bagge man får rida på 

sen vet jag inte om jag minns fel men får man inte ett mail vid lvl 20 med intruktioner om vart man ska? har för mig att det har vart så i alla fall…..

hahael
0

#1 Tack så jätte mycket! Baggarna är ju skit coola! Tack än en gång <333

hahael
0

Aså nu vet jag att jag är seg o skum, men. Jag åkte till mitt "hemland" där jag sökte upp "riding master" nu fattar jag noll (igen) var ska jag köpa den lilla gullegeten? ;P

Rumblebee
0

Nu är det år och dar sedan jag köpte en get, men ska inte försäljaren av getterna stå utanför hagen, alternativt inuti? Riding Master säljer inga mounts, utan det är Vendors/breeders eller vad dom nu kan tänkas heta som säljer dom, dom brukar stå i närheten av tränaren 🙂

Ladydragon
0

mitt fel jag länkade ju till den som gör att man kan köpa skillsen så man kan rida inte till den som man köper mountsen av 😊

#4 helt rätt han är precis i närheten 

här är länken till han som säljer mountsen javascript:nicTemp();

har du stora problem att hitta honom fastän du är i närhetn så kan du göra såhär: 

tryck på enter så du öppnar chatten så du kan skriva där

skriv exakt såhär: /target Veron Amberstill 

nu borde du se honom var han är på den minimappen och på så sätt hitta fram till honom

hahael
0

Tack för all super hjälp! Nu har jag en finalfråga xD Jag har en liten get nu (awsome!) men kan man döpa den ? ;P

Ladydragon
0

#6 nej mounts kan man inte döpa tyvärr

hahael
0

#7 Okej synd :/ Men tack endå <33

Rumblebee
0

Du kan bara döpa dina companion pets och om samt även de djur hunter pets du tämjer. Gillar du getter så kommer du så småningom kunna tämja dom när du blir minst lvl 86 🙂

Vet inte om du känner till http://www.wow-petopia.com/ ? Alla slags tämjbara djur finns listade där, bland annat.

hahael
0

#9 har tittat in där då o då och de är en grym sida :) Tack!

ps. Jag har döpt min bock till Rupert :D