Disc eller Holy i MOP?
Vilket är bäst nu, och varför? Holy eller Disc?
beror på vad du spelar så klart! I PvP är disc överlägset hade jag personligen sagt men dina absorb shields kan du lätt hindra en low HP player från att dö innan du hinner heala upp han. du har mycket mer utility som disc vilket gör det mer för PvP.
man kan ju självklart köra Disc i PvE finns många som gör dina shields kommer göra stor nytta men jag spelar inte så mycket PvE just nu och priests verkar vara lite efter alla andra klasser i att heala atm,
Disc är mycket svårare i detta expansion att spela än holy så många väljer holy över disc för det är lättare.
sett holy priests i PvP dock tycker jag dom är i stort sätt värdelösa.
holy är ju att föredra i PvE dock pga. AoE healing. bra singeltarget healing med. dock lätt att bli OOM.
Holy är bättre i aoe heals också.
står med i min förra kommentar #2
#3 och?
tänker inte "tjafsa" med dig pga av att du tror att du säger det skulle göra det mer "betydelsefullt" det står i den första kommentaren du behöver inte återupprepa eller vara stödig
ånej, såg inte att det stod i första kommentaren, men spelar det verkligen någon roll?
Var inte stödig menade precis vad jag sa, och? Spelar väl egentligen ingen roll vad jag skrivit eftersom du redan har fyllt ut relativt bra, du tog dock inte med att disc inte behöver att göra dps för att heala längre men antar att det inte var utfyllande nog.
man kan köra disc "dps" men så klart disc inte måste vara dps har dom aldrig behövt
#7 innan MoP fick man extra healings om man dps-a som disc.
Vilket tjafs. :) Okej tack, men som sagt är jag intresserad hur saker står till nu i MOP, inte innan. Haha
#9 tänkte mer att vissa vet ju inte om ändringarna och utgår ifrån tidigare versioner, men alla claser har ju fått en helomvändning.
Healing spec kan också göra bra dps, manan tar sällan slut intellect spelar inte roll på hur mycket mana du har osv osv.
Kör dual spec med disc/holy. Beror helt på encounter och raid setup vilket som är bäst.
En bra priest healer behärskar båda och kan anpassa sig vid utmaningar.
Jag kör i disc eftersom jag tycker om att dpssa tillicka som jag healar.
Och vad jag har förstått har holy problem med manan men det har inte jag harft så mycket med disc. :)
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
#12 mana är inget problem längre och man kan göra jättebra dps som holy.
Så holy fungerar på samma sätt som disc atonament? Att healingen kommer från att man dpssar?
har inte spelat holy så vet inte.
#14 ingen av de gör det längre dock, men Holy är ju bacerat på att kasta healingspells, enda är nu efter MoP så kan man göra rejäl dps som holy bara genom att använda rätt chakra.
Men jag är atonament healer och (har inte så bra gear dock ännu) men gör ty 25k dps, samma min sambo han healar bra och på samma gång gör han 30 till 40k dps.
Eller missförstod jag dig helt nu med vad du menar.
#16 säger bara att dps som disc healer inte är nödvändigt efter mop.
Ah okey :) Men det finns de som gillar att heala på det viset ^^
#17 Nej, det är inte nödvändigt men det ger lite variation från att bara heala heala heala.
När jag kör raid finder (vet att det inte kan jämföras med normal och hc raids, men har tyvärr inte tiden för dem) så brukar jag bara slänga upp shields samt dpsa boss och mobs. Jag skulle nog säga att jag 70-80% av tiden ligger som top hps, och jag ligger inte till så tokigt på dps heller, och då har jag ändå bara en ilvl på 492.
Jag har tidigare kört holy sen jag skapade min priest under wotlk, men de senaste 2 månaderna har jag kört disc, och det är enligt mig så mycket roligare :)